لباس هایی که پوشیدن آن ها ممکن است برای بدن مضر باشد

لباس هایی که پوشیدن آن ها ممکن است برای بدن مضر باشد

 

آیا می دانید اگر بعضی از لباس ها را بپوشید ممکن است برای بدن شما مضر باشد؟ در این بخش از سایت تصمیم داریم شما را با برخی از لباس های مضر برای بدن آَشنا کنیم و همچنین شما را برای انتخاب بهترین لباس راهنمایی کنیم. اگر کسی به شما بگوید لباسی که می‌پوشید روی اعصاب چشمتان فشار می‌آورد، چه کار می‌کنید؟ اگر بگوید انگشترتان سرطان زا است چه؟چنانچه نسبت به سلامت عقلش شک می‌کنید، خوب است این مقاله را تا انتها بخوانید و ببینید تک تک انتخاب‌هایی که در مورد لباس‌‎هایتان دارید، می‌توانند چه تاثیرات بزرگی روی وضعیت بدن شما بگذارند.

 

رابطه آب سیاه و کراوات

شاید شما هم اصطلاح گلوکوم یا آب سیاه را شنیده باشید. این مشکل برای چشم به وجود می‌آید و اگر به موقع درمان نشود، ممکن است منجر به آسیب‌های غیر قابل برگشت به چشم شود. جالب است بدانید محققان ثابت کرده‌اند استفاده از کراوات می‌تواند روی حاد شدن گلوکوم تاثیر داشته باشد.

  • یکی از این تحقیقات سال ۲۰۰۳ در مجله انگلیسی چشم پزشکی منتشر شد. این تحقیق روی ۴۰ مرد با مشکل آب سیاه انجام شد که ۷۰ درصد آن‌ها با استفاده از کراوات نسبتا تنگ احساس فشار بیشتری روی چشم‌هایشان کرده بودند. این تحقیق نشان داد حتی اگر کراواتی تا فشار خیلی کمی روی گلو وارد کند، می‌تواند منجر به تشدید گلوکوم و ایجاد فشار بیشتر روی چشم شود. بنابراین به خاطر چشم‌هایتان هم که شده، گره کراواتتان را شل کنید یا حتی از بستن آن صرف نظر کنید.

 

این لباس اعصابتان را می‌کشد

شلوار جین یکی از بهترین ساخته‌های دنیای مد و لباس است که به ما امکان می‌دهد انواع و اقسام ست‌های شیک و روزمره را برای خودمان بسازیم. تا اینجای کار انگشت اتهام به سمت شلوار جین نیست؛ اما درست جایی که وارد فروشگاه می‌شوید و از فروشنده می‌خواهید مدل جذبی را که پشت ویترین دیده‌اید، برایتان بیاورد، در حال انجام یک اشتباه بزرگ هستید.

تحقیقات علمی نشان داده‌اند پوشیدن شلوار جین اسکینی Skinny Jeans چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان خطرناک است. این شلوارها سه ایراد بزرگ دارند:

  • پارچه‌ای که مستقیم به پوست بچسبد، مانع نفس کشیدن آن می‌شود، به خصوص زمانی که از الیاف طبیعی تهیه نشده باشد و شلوار جین اسکینی مستقیم به پوست بدن می‌چسبد و مانع تنفس آن خواهد شد.
  • دردسر دوم به مراتب وحشتناک‌تر از مشکل اول است؛ تحقیقات علمی می‌گویند فشاری که به دلیل تنگی شلوار روی بدن وارد می‌شود، منجر به آسیب‌های جدی به اعصاب پا خواهد شد. زمانی را به خاطر بیاورید که بعد از درآوردن شلوار تنگ، پاهایتان بی حس شده بودند؛ محققان دقیقا به همان لحظه اشاره دارند.
  • مشکل سوم برگشتن مو در پوست است که حاصل فشار مداومی است که شلوار بر سطح پوست می‌آورد.

 

این قاعده درباره شلوارک مردانه هم صدق می‌کند. اگر به مجلسی خودمانی دعوت شدید و تصمیم گرفتید شلوارک لی بپوشید، موقع انتخاب مدل (که می‌توانید انواعمدل‌ های شلوارک مردانه را در اینجا مشاهده کنید) به جای انتخاب گزینه‌های جدید که اغلب شامل مدل‌های اسکینی می‌شود، سراغ گزینه‌های راحت و آزاد بروید و به حفظ سلامتی‌تان کمک کنید.

 

دور این کفش را خط بکشید

اغلب کفش‌های زنانه رسمی کفش‌های نوک تیز هستند؛ مردان هم با کمی اغماض کفش‌هایی می‌پوشند که نوک آن‌ها به سمت جلو جمع می‌شود تا بتوانند در مجالس رسمی و نیمه رسمی ظاهر شوند. این ترند دنیای مد و لباس کاملا بر خلاف نظر دانشمندانی است که سلامتی بدن دغدغه‌شان است. محققان می‌گویند کفش‌هایی که نوک پا را تحت فشار قرار می‌دهند، بلایی مشابه آنچه شلوار جین تنگ بر سر اعصاب می‌آورد، به دنبال دارند. با این تفاوت که این کفش‌ها نه تنها اعصاب را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بلکه به مرور زمان منجر به دفرمه شدن یا تغییر شکل انگشتان پا خواهند شد. این مسئله هم باعث کمردرد و پا درد می‌شود.

 

لباس زیر را دست کم نگیرید

لباس زیر تاثیر بسیار زیادی روی وضعیت سلامتی افراد  دارد. پوشیدن لباس زیر نامناسب دردسرهای زیادی به دنبال دارد که علاوه بر موارد زیر می‌توانید در این مطلب با این مشکلات آشنا شوید:

  • لباس زیری که از الیاف مصنوعی تهیه شده باشد، می‌تواند به راحتی زمینه را برای بیماری‌های ناحیه تناسلی از جمله بروز انواع قارچ‌ها فراهم کند.
  • لباس زیر جذب روی اعصاب پوست ناحیه تناسلی فشار می‌آورد و ممکن است مانع کارکرد درست رگ‌های خونی شود.
  • عدم تعویض لباس زیر و نخریدن لباس جدید بعد از دوره‌های چهار الی شش ماهه یک گزینه کاملا غیر بهداشتی است که می‌تواند به آماده شدن بستر برای رشد باکتری‌ها کمک کند.

بهترین لباس زیر، لباس نسبتا آزاد، نخی و رنگ روشن است.

 

لباسی که تاثیر ورزش را از بین می‌برد

استایل مورد علاقه آقایان برای ورزش همراه کردن یک تی شرت مردانه جذب به همراه شلوارک ورزشی است. گاهی هم یک بلوز آستین بلند جذب و شیک را به همراه شلوار ورزشی تنگ انتخاب می‌کنند و به باشگاه می‌روند تا به سلامتشان خدمت کنند، در حالیکه از تاثیرات منفی استایل ورزشی نامناسب بی خبرند و سراغ انتخاب تیشرت های ورزشی مردانه با فرم راحت و آزاد نمی‌روند.

  • شما تنها در صورتی مجاز به پوشیدن تی شرت مردانه و بلوز آستین بلند جذب هستید که این لباس‌ها در مجموعه «درای فیت» قرار بگیرد و نه تنها جاذب تعریق باشد؛ بلکه امکان تنفس پوست را در بالاترین سطح ممکن قرار دهد. در غیر این صورت پوستتان به سادگی عرق سوز خواهد شد و مواد سمی که با تعریق از بدن خارج می‌شوند، جایی سطح پوست تجمع خواهند کرد.

 

جورابی که باید دور بیندازید

اگر هر بار که جوراب‌هایتان را درمی‌آورید، متوجه خط عمیقی می‌شوید که کش جوراب روی ساق پایتان انداخته است، خوب است در انتخابتان تجدید نظر کنید. جوراب‌های تنگ، چه در قسمت پنجه و چه در قسمت ساق پا مشکلات زیر را ایجاد می‌کنند:

  • فشار به سلول‌ها پوست و عدم امکان تنفس پا
  • فشار به اعصاب پا
  • فشار به فولیکول موها

بهترین جوراب برای شما جورابی است که از الیاف طبیعی تهیه شده باشد، در قسمت پنجه و ساق پا جذب نباشد و به پاها امکان تنفس دهد.

 

زیورآلات زیبای کشنده

دستبندهای رنگارنگ، انگشترهای ارزان قشنگ و انواع گردنبندهای زیبا می‌توانند کشنده باشند. دلیلش هم به سرب و کادمیوم به کار رفته در آن‌ها برمی‌گردد. استفاده از سرب و کادمیوم هزینه این زیورآلات را پایین می‌آورد؛ اما ریسک ابتلا به مشکلات کبد، استخوان و کلیه را بالا می‌برد. ضمن اینکه احتمال ابتلا به سرطان را نیز افزایش خواهد داد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به جای داشتن ۱۰ گردنبند ارزان رنگارنگ، یک گردنبند سالم و شیک بخرید و مراقب سلامتی‌تان باشید.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.