لیستی از بدترین عادت‌های غذایی

لیستی از بدترین عادت‌های غذایی

 

سعی کنید عادت های غذایی نادرست خود را کنار بگذارید و با ترک آن ها سلامتی تان را نجات دهید.بدترین عادات ناسالم غذایی در این بخش معرفی خواهند شد، آنها می توانند تهدیدی برای ابتلای شما به انواع سرطان ها به شمار بروند. به عنوان مثال مصرف پروتئین‌های حیوانی‌ می تواند هم اندازه سیگار کشیدن مخاطره آمیز و بیماری زا باشد.

خیلی‌ها هستند که سیگار نمی‌کشند و در برخورد اول به نظر می‌رسد در کل زندگی سالمی دارند که همراه با هیچ عادت ناسالمی نیست. اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد بعضی عادت‌های ناسالم غذایی که کم‌تر جدی گرفته می‌شوند، به‌اندازه سیگار کشیدن مضرند. در واقع این عادات ناسالم،‌ افراد را در معرض آلاینده‌هایی قرار می‌دهند

با سیگار مشابه است. در ادامه به بعضی از این عادت‌ها و راه‌هایی برای تغییرشان اشاره می‌کنیم.یکی از این عادات بد غذایی، خوردن بیش از حد گوشت و پنیر است که می‌تواند مضرات جبران‌ناپذیری داشته باشد؛ چون پروتئین‌های حیوانی سرشار از نوعی هورمون رشد به نام IGF-۱ هستند که می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی را بیشتر کنند.

در واقع یکی از مطالعات اخیر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که در مجله Cell Metabolism چاپ شده است، نشان می‌دهد افرادی که در سنین میان‌سالی پروتئین حیوانی زیادی در رژیم غذایی‌شان وجود دارد، ۴ برابر بیشتر از افرادی که رژیم غذایی کم‌پروتئین دارند، با احتمال مرگ ناشی از سرطان مواجه هستند.

به نظر آنان رژیم غذایی‌ای که پروتئین حیوانی خیلی زیادی داشته باشد، می‌تواند به‌عنوان عامل خطر مرگ‌ومیر در مقایسه با سیگار کشیدن عمل کند.برای این‌که رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید، باید بعضی از پروتئین‌های حیوانی‌تان را با منابع گیاهی پروتئین جابه‌جا کنید. در همین مطالعه مشخص شد رژیم غذایی‌ای که غنی از پروتئین‌های گیاهی مثل لوبیا باشد،

احتمال ابتلا به سرطان را افزایش نمی‌دهد، در حالی که میزان پروتئین لوبیا تقریبا با بعضی از گوشت‌های قرمز برابر است. به نظر این متخصصان، افراد میان‌سال باید به‌ازای هر ۹۰۰ گرم وزن بدن‌شان، ۰.۸ گرم پروتئین مصرف کنند. ضمن این‌که مطالعات آنان نشام می‌دهد وقتی افراد از سن ۶۵ سالگی عبور می‌کنند، خوردن مقدار زیاد پروتئین حیوانی نمی‌تواند برای‌شان مضر باشد، چون تولید IGF-۱ در بدن کاهش پیدا می‌کند.

محققان اظهار کرده اند مصرف اضافی چربی ( بیش از ۳۰ درصد کالری دریافتی روزانه ) ممکن است مقاومت به انسولین را بدتر کند. از وعده هایی که سرشار از چربی های اشباع شده هستند پرهیز کنید، مانند چربیهای موجود در فست فودها. با اینکه مکانیزمش درست درک نشده اما برخی تحقیقات نشان داده اند که چربی های غیر اشباع می توانند تاثیری مثبت روی مقاومت به انسولین داشته باشد، این نوع چربی های باعث کاهش چربی کبد نیز می شوند. چربی های غیر اشباع را می توانید در غذاهایی مانند روغن زیتون، مغز ها و دانه ها پیدا کرد، البته اینها فقط چند نمونه بود. برنامه غذایی که سرشار از چربی های غیر اشباع باشد و چربی اشباع کمی هم داشته باشد، باعث بهبود سلامت قلب و عروق ، کاهش LDL یا کلسترول بد، و کاهش تری گلیسیرید و فشار خون می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *