مبتلایان به هپاتیت در اروپا به 10 میلیون نفر رسیدند!

مبتلایان به هپاتیت در اروپا به 10 میلیون نفر رسیدند!

مبتلا شدن ۱۰ میلیون اروپایی به انواع هپاتیت

در مطلب زیر به این نکته اشاره کرده است که اروپاییان رکورد ابتلا به انواع هپاتیت در جهان را شکسته اند و تعداد آن به مرز ۱۰ میلیون نفر رسیده اند. و شمار مبتلایان به هپاتیت ب نیز بیشتر از انواع دیگر هپاتیت است.

مرکز اروپایی پیشگیری از بیماری‌ها در گزارشی به مناسبت روز جهانی مقابله با هپاتیت اعلام کرد ابتلا به این بیماری در اروپا رو به افزایش است و ۱۰ میلیون اروپایی بدون آنکه اطلاع داشته باشند به هپاتیت‌ B و C مبتلا هستند. هر ساله ۵۰هزار مورد جدید ابتلا به هپاتیت Bو c گزارش می‌شود.

میزان ابتلا به هپاتیتB به مراتب بالاتر است و از ۳/۶ مورد در هر ۱۰۰ هزار مورد به ۴/۴ مورد در سال ۲۰۱۳ رسیده است. میزان ابتلا به هپاتیت C به ۹/۶ مورد در هر ۱۰۰ هزار مورد در سال ۲۰۱۳ رسید در حالی که در سال ۲۰۱۲، ۸/۱ مورد گزارش شده بود. آمار نشان می‌دهد هپاتیت A بیشتر از طریق مواد غذایی و آب آلوده منتقل می‌شود

و تهدیدی عمومی برای اروپا از سال ۲۰۱۴ شده است. برای مقابله با این بیماری واکسن هپاتیت A و B وجود دارد اما برای پیشگیری از ابتلا به هپاتیت C دارویی وجود ندارد اما می‌توان با تشخیص به موقع تا ۹۰ درصد آن را درمان کرد. هپاتیت C از طریق رابطه جنسی و خون آلوده منتقل می‌شود و با تست خون قابل تشخیص است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *