مبتلا شدن زوج هایی با زندگی پرتنش به سکته مغزی

مبتلا شدن زوج هایی با زندگی پرتنش به سکته مغزی

چه زوج هایی به سکته مغزی مبتلا می شوند؟

در مطلب زیر به یافته جدید دانشمندان اشاره میکنیم طبق تحقیقات جدید این محققان زوج هایی که زندگی پرتنشی را تجربه می کنند در صدر مبتلایان به سکته مغزی هستند.

محققان The Loving Lab به سرپرستی دکتر تیموتی لاوینگ، اثرات منفی زندگی مشترک ناسالم را بر روی سیستم ایمنی بدن ارزیابی کردند و به نتایج قابل توجهی رسیدند. تمرکز محققان در این مطالعه بر روی شیوه‌های بحث کردن از اختلافات در بین زوج‌ها بود. نتایج نهایی نشان داد زوج‌هایی که رفتار خصومت‌آمیز،

مخرب و نکوهش‌آمیز نسبت به همدیگر دارند، یا در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که به ترک کردن همدیگر تمایل نشان می‌دهند، با ضعف در عملکرد سیستم ایمنی مواجه می‌شوند. برخی متخصصان متوجه شده‌اند که زندگی مشترک ناسالم، باعث ایجاد تغییرات مختلف در بدن می‌شود. درواقع، این زوج‌ها بیشتر از زوج‌های دیگر به بیماری‌های مختلف مبتلا می‌شوند.

استرس و احساسات منفی در سلامت قلبی افراد، اخلال ایجاد می‌کنند. یکی از مطالعات اخیر دانشگاه میشیگان خطر ابتلا به بیماری قلبی در زوج‌هایی که زندگی مشترک ناسالمی دارند،‌ ۳۴ درصد بیشتر از دیگران است. حتی یکی از مطالعات دانشگاه کوپنهاگ نشان می‌دهد زوج‌هایی که دائما با هم نزاع می‌کنند، ۱۱ سال زودتر

از زوج‌هایی می‌میرند که رابطه پُرتنشی ندارند. مطالعه اخیر دانشگاه نورث‌وسترن نیز نشان می‌دهد زنانی که با سطح بالایی از فشار اجتماعی مواجه هستند، در بسیاری موارد از سلامتی قلبی ضعیفی برخوردارند. حتی احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر در بین آنان ۱۲ برابر و خطر بروز سکته مغزی در بین آنان ۱۴ برابر بیشتر از دیگران است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.