مبتلا شدن کودکان آینده به دمانس + بررسی علت

مبتلا شدن کودکان آینده به دمانس + بررسی علت

از دمانس چه میدانید؟

با پیر شدن جمعیت جهان باید منتظر بیماری های بسیار عجیب در کودکان باشیم در مطلب زیر بروز دمانس در کودکان مورد بررسی قرار گرفته است که بطور کامل زوال عقل را توضیح داده شده است.

محققان می‌گویند یک‌سوم کودکانی که در سال ۲۰۱۵متولد شده‌اند مبتلا به دمانس خواهند شد! آمار تعداد مبتلایان به آلزایمر روز به روز در حال افزایش است و دلیل این موضوع افزایش جمعیت افراد سالمند است. سازمان تحقیقات در زمینه آلزایمر در انگیس در گزارش اخیر خود اعلام کرده است

۳۶ درصد متولدان سال ۲۰۱۵ به آلزایمر دچار خواهند شد. ۳۷ درصد این مبتلایان دختر و ۲۷ درصد پسر خواهند بود.متاسفانه این خبری دردناک است اما به هر حال با پیر شدن جمعیت احتمال ابتلا به دمانس یا جنون هم بالاتر می‌رود. به همین دلیل لازم است از همین امروز به دنبال راه چاره‌ای باشیم.

به کمک برخی روش‌های پیشگیری و به تعویق انداختن سن ابتلا به دمانس در ۵ سال می‌توان از تعداد مبتلایان احتمالی کاست. ا لبته میزان رشد ابتلا به آلزایمر آنگونه که در سال ۱۹۹۰ برآورده شده بود، پیش نرفت و دلیل آن انتخاب شیوه‌های صحیح زندگی مثل افزودن ورزش به زندگی روزمره و تغذیه سالم و عدم مصرف دخانیات بود. محققان امیدوارند با تبلیغ این موضوع و انتشار فواید داشتن سبکی سالم در زندگی توان میزان ابتلا به بیماری را روز به روز کاهش داد.

علل بیماری آلزایمر چه چیزهایی هستند؟

سن بالا ، سابقه خانوادگی ، جنس مونث بودن و سندرم داون ، مهمترین عوامل خطر ساز برای آلزایمر هستند.اگر بیماران ، خویشاوند درجه اولی داشته باشند که آلزایمر در او پس از ۶۵ سالگی بروز کرده باشد، خطر نسبی ابتلای آنها ۳ – ۶ برابر ، افزایش می یابد. اگر بیماران خواهر یا برادری مبتلا به آلزایمر پیش از ۶۰ سالگی و نیز یک والد مبتلا باشند، خطر نسبی آنها ۷ – ۹ برابر می شود. بیماری آلزایمر به علت تغییراتی که در مغز بروز می کند، اتفاق می افتد. این تغییرات عبارتند از پایین آمدن سطح انتقال دهنده های عصبی یا پیام رسان های شیمیایی که به مغز کمک می کنند تا درست کار کند. اینکه چه چیزی باعث این کاهش می شود هنوز به صورت روشن مشخص نیست.

خطر ابتلا به آلزایمر با بالا رفتن سن افزایش می یابد اما این به آن معنا نیست که تمام افراد به آلزایمر مبتلا می شوند. ۳۵ نفر از هر ۱۰۰ نفر افراد بالای ۸۵ سال از نوعی از زوال عقل رنج می برند. این به آن معناست که ۶۵ نفر از هر ۱۰۰ نفر با این مشکل مواجه نمی شوند. بروز زوال عقل در سنین پایین تر از ۶۰ سال نادر است.
علائم و نشانه های ابتلا به بیماری آلزایمر

کاهش  شنوایی

اثر انگشت  غیر طبیعی
از دست رفتن حس  بویایی :  کاهش  توانایی  در تعیین  و تشخیص  بوها  قبل از  کاهش  حافظه  ایجاد  می شود.
افسردگی :تقریبا  ۵۰ درصد  بیماران  مبتلا به آلزایمر  قبل از بروز  تغییرات شخصیتی  در آنها ، افسردگی  را تجربه کرده اند.

 اختلال فضای بینایی :ناتوانی در دنبال کردن  و یادآوری جهات بینایی یا  کپی کردن  و نقاشی کردن  تصاویری که فرد  آنها را دیده است.

برای بسیاری از افراد، اولین علامت بیماری آلزایمر از دست دادن حافظه می باشد. اغلب، فردی که با مشکل حافظه مواجه می شود، متوجه مشکل خود نمی باشد اما خانواده و دوستان وی می توانند این مشکل را تشخیص دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *