محکم شدن پایه زندگی با شوخی و خنده

محکم شدن پایه زندگی با شوخی و خنده

تاثیرات شوخی و خنده در زندگی مشترک

در همه زندگی ها مشکلات و سختی هایی وجود دارد ولی شما می توانید با شاد کردن محیط زندگیتان این مشکلات را کمرنگ کنید و با وجود آوردن جوی شاد و خندان پایه های زندگیتان را مستحکم کنید.

درست است که زندگی مشترک با مسائل مختلفی همراه می‌شود که استرس زندگی را هم بیشتر می‌کنند، اما این مسائل نباید مانع از آن شوند که در کنار همسرتان از زندگی لذت ببرید. به نظر متخصصان،‌ تفریح کردن و خندیدن زوج‌ها در کنار هم واقعا برای زنده نگه داشتن رابطه مشترک‌شان حیاتی است.

محققان در یکی از مطالعات منتشرشده در International Journal of Aging and Human Development، اطلاعات مربوط به ۱۰۰ زوج را جمع‌آوری کردند که از ازدواج همه آنان ۴۵ سال یا بیشتر می‌گذشت. هدف محققان این بود که عوامل تاثیرگذار در حفظ پایداری رابطه و احساس رضایت آنان از زندگی مشترک را تعیین کنند.

محققان درنهایت به این نتیجه رسیدند که یکی از چهار متغیر موثر در زندگی این زوج‌ها که تاثیر خیلی مهمی دارد، حس شوخ‌طبیعی است. با توجه به همین نتایج و بسیاری از نتایج دیگر است که متخصصان به زوج‌ها توصیه می‌کنند تا تفریح کردن را نادیده نگیرند.

راه‌های خیلی زیادی برای تفریح کردن و خندیدن مشترک وجود دارد، و جدی گرفتن این موضوع مهم در رابطه مشترک برای حفظ عشق متقابل و ثبات در رابطه واقعا ضروری است. بنابراین، تفریح کردن همراه با همسرتان را همیشه در اولویت برنامه‌های خودتان قرار دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.