مراقبت از کودک در دوران جدایی

مراقبت از کودک در دوران جدایی

مراقبت از کودک در سنین پایین از اهمیت خاصی برخوردار است با جدایی و طلاق والدین به سلامت روان کودک آسیب وارد خواهد شد ، این موضوع در سنین پایین ضربه عاطفی سنگینی به آن ها وارد خواهد کرد، در این زمینه پیشنهادات و توصیه های روانشناسی مهمی برایتان داریم با ما همراه باشید.

تصمیم‌گیری برای پایان دادن به ازدواج، شاید برای بعضی از زوج‌ها کار ساده‌ای باشد. با این‌حال، چنین تصمیمی (خصوصا برای زوج‌های صاحب فرزند خُردسال) باید با ملاحظات دقیق و بررسی‌های کامل گرفته شود. وقتی که تصمیم به طلاق می‌گیرید، باید از اثرات این اتفاق بر تکامل دوران اولیه کودکی آگاه باشید. طلاق، تحول بنیادینی را در خانواده به‌وجود می‌آورد.

از طرف دیگر، دوره بین تولد تا سه‌سالگی کودک، دوره مهمی برای رشد و تکامل او است. کودکان در این دوره خاص شروع می‌کنند به کشف جهان بیرونی و روابط آن‌ها با پدر و مادر، خواهر یا برادر، و پرستار یا سرپرست هم در همین دوره شکل می‌گیرد. تکامل کودک در این دوره سه‌ساله می‌تواند تحت تاثیر تغییرات احتمالی در فضای زندگی کودک،مانند طلاق والدین، قرار بگیرد. هر فردی که در جایگاه پدر یا مادر قرار می‌گیرد، باید بداند که کاهش اثرات مخرب طلاق بر روند تکامل کودک واقعا حیاتی است. بنابراین، والدین باید تغییرات اساسی ناشی از طلاق را بر زندگی کودک، کنترل کنند. هم پدر و هم مادر، بعد از طلاق، باید زمان مناسبی را به مراقبت از کودک خودشان اختصاص بدهند. مشارکت عاطفی در زندگی کودک، به‌اندازه تامین نیازهای مالی او از اهمیت خاصی برخوردار است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.