مزایای مصرف سیب زمینی بر سلامت

مزایای مصرف سیب زمینی بر سلامت

مزایای مصرف سیب زمینی بر سلامت
سیب زمینی ها مغذی هستند، به این معنی که در صورت مصرف، مقدار زیادی از مواد مغذی را دریافت می کنید. فیبر نیمه محلول، نیمه نامحلول است، بنابراین به کاهش کلسترول و کاهش هضم کمک می کند تا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد. فتو شیمیایی ها در سیب زمینی شامل فلاواندها و یک ترکیب به تازگی مشخص شده به نام کوکوامین است که به نظر می رسد به کاهش فشار خون کمک می کند. به استثنای ویتامین A، سیب زمینی سفید تقریبا هر ماده مغذی دیگری را دارد. آیا می دانید سیب زمینی پر از ویتامین C است؟ با این حال، از آنجا که سیب زمینی هنگام مصرف خام نیست، بیشتر ویتامین C آن به علت گرمای پخت و پز از بین می رود. علاوه بر این، یک سیب زمینی پخته شده حدود ۲۰ درصد از میزان روزانه ویتامین توصیه شده B6 را ارائه می دهد که خبر خوبی برای قلب شماست. آن ها همچنین دارای پتاسیم بسیار زیادی هستند و سایر مواد غذایی غنی از پتاسیم را می سوزانند. آنها منبع خوبی از آهن و مس هستند. در واقع مصرف یک سیب زمینی در روز برای قلب شما مناسب است، که باعث ارتقاء سطح فشار خون طبیعی بدن می شود.
بهبود عملکرد توابع مغز
فعالیت و سلامت شما به طور کلی می تواند به لطف مزایای سیب زمینی در رژیم غذایی شما تحت تاثیر قرار بگیرد. مقدار بالای مس و آهن باعث فعالیت مغز می شوند. پختن یک کیک سیب زمینی (با پوست و همه چیز) و بدون نمک می تواند به حافظه بهتر منجر شود. منگنز، پتاسیم و ویتامین B6 و C برای کمک به عملکرد مغز مفید شناخته شده اند، در حالی که مرکز سیستم عصبی به اسید های چرب و اسیدهای آمینه که در سیب زمینی یافت می شوند، به طور مثبت پاسخ می دهند.
کربوهیدرات ها و ترکیبات ویتامین B در سیب زمینی به حفظ سطح گلوکز در مغز کمک می کند. توانایی پتاسیم برای گسترش عروق خونی اثبات شده است. مغز نیز به صورت مستقیم آن مزیت را دریافت می کند. سرانجام، سیب زمینی یک منبع طبیعی آهن است که جزء اصلی هموگلوبین است. هموگلوبین در سلول های قرمز خون شما اکسیژن را به تمام قسمت های بدن منتقل می کند و مغز شما به شدت به آن نیاز دارد.
کمک به حفظ سلامت روده
سیب زمینی یک غذای برتر دارای فیبر است و یکی از بهترین مواد برای استفاده در تنظیم حرکات روده است. فقط یک سیب زمینی پخته شده در اجاق گاز تقریبا ۱۲ درصد از مقدار روزانه توصیه شده فیبر را فراهم می کند که سطح مشابهی با غلات کامل، چاشنی و غلات دارد.
افزایش وزن
تعدادی از علل پزشکی باعث می شود افراد به افزایش وزن نیاز داشته باشند. این نیاز در افراد مبتلا به سرطان، عفونت های ویروسی، گاستروانتریت، عفونت انگلی، افسردگی، بیماری های روده و هیپرتیروئیدی رایج است، زیرا از دست دادن وزن ممکن است برای سلامتی آنها خطرناک باشد. سیب زمینی می تواند با یک روش سالم کمک کند که وزن خود را افزایش دهید، زیرا آنها عمدتا از کربوهیدرات ساخته می شوند و این کربوهیدرات ها پر از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.
مناسب برای پوست شما
ویتامین ها و مواد معدنی در سیب زمینی (ویتامین C و B6، پتاسیم، روی، فسفر و منیزیم) برای پوست شما مناسب هستند. اما سیب زمینی نباید برای بهره بردن از مزایای پوستی خورده شود. پالپ سیب زمینی خرد شده اغلب در بسته های پوست و چهره استفاده می شود زیرا جوش ها و لکه های پوست را حذف می کند. پالپ سیب زمینی نیز اگر شما آن را به سوختگی اعمال کنید، موجب بهبود می شود.
فشار خون پایین
پتاسیم یک واسازودیلاتور طبیعی است، به این معنی است که عروق خونی شما را افزایش می دهد. رگ های خونی گسترده تر اجازه می دهند جریان خون آزادانه جریان یابد، بنابراین فشار خون پایین می رود، زیرا انقباض کمتر است. فیبر در سیب زمینی کمک می کند تا کلسترول کاهش یابد و عملکرد انسولین را در بدن افزایش می دهد که همچنین باعث کاهش فشار خون می شود. البته اگر مشکل دیابت و فشار خون را همزمان دارید از مصرف سیب زمینی اجتناب کنید و یا قبل از مصرف سیب زمینی با پزشک مشورت کنید.
کمک می کند سنگ کلیه
سنگ کلیه هنگامی ایجاد می شود که سطح اسید اوریک خون افزایش می یابد. کلیه ها باید اسید اوریک را بشورند، اما اگر اسید اوریک بیش از حد در خون شما وجود داشته باشد و کلیه ها به موقع نتوانند آن ها را از بین ببرند، می توانند کلسیفیک شده و تبدیل به سنگ کلیه شوند. بسیاری از غذاها می توانند به پروتئین های اصلی حیوانی مانند شیر، اسفناج و بعضی از لوبیا کمک کنند. منیزیم در سیب زمینی در برابر تجمع کلسیم در کلیه ها (و همچنین بافت های دیگر) عمل می کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.