مزایای نوشیدن آب چغندر برای سلامتی

مزایای نوشیدن آب چغندر برای سلامتی

از مزایای نوشیدن آب چغندر می توانیم به کنترل فشار خون بدن اشاره کنیم این نوشیدنی سالم سرشار از خاصیت های بیشمار برای سلامتی مان است. افراد مبتلا به نوسانات فشار خون بهتر است از نوشیدن آب چغندر غافل نشوند.

مطالعات محققان دانشگاه مری کویین لندن نشان می دهد که نوشیدن آبش چغندر قند در کاهش فشار خون موثر است.نوشیدن یک لیوان آب چغندر در روز، فشار خون را کنترل می کند. تحقیقات نشان می دهد که این روش قادر به کنترل فشار خون در افرادی است که فشار خونشان حتی با داروهای مختلف نیز کاهش نمی یابد.

چغندر و سایر سبزیجاتی که به این شکل، ریشه های خوراکی هستند، مواد معدنی مفید خاک؛ به ویژه نیترات معدنی را جذب می کنند. نیترات معدنی در بدن انسان به اکسید نیتریک تبدیل می شود که باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و همین امر باعث کاهش فشار خون می شود. آب چغندر علاوه بر کاهش فشار خون،

از بدن در برابر بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها؛ به ویژه سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند، همچنین به تولد نوزاد سالم کمک می کند.چغندر باعث تقویت حافظه شده و به هضم غذا کمک می کند و استفاده از آب چغندر قبل از ورزش بسیار توصیه شده است.آب چغندر خون ساز است و باعث افزایش انرژی می شود. استفاده از این مواد غذایی قبل از ورزش، باعث استحکام عضلات و افزیش انرژی می شود.

بر رسی ها کاملا نشان داده که یک ساعت بعد از مصرف آب چغندر کاهش تاثیر گذاری در فشار خون دیده می شود و بعد از سه تا چهار ساعت به میزان حد اکثر رسیده و حتی آثار شگفت انگیزآن بعد از ۲۴ ساعت نیز باقی می ماند. این مطالعه ی جدید که در نشریه علمی چاپ شده را می توان به عنوان کم هزینه ترین راهی برای درمان بیماری فشار خون شمرد.

 

نوشیدن آب چغندر جذ ب اکسیژن را در بدن به میزان مناسبی کاهش می دهد که خیلی اکتشاف شایسته ای برای انسانهای مسن با بیماریهای قلبی-عروقی و تنفسی محسوب می شود. بعلاوه آزمایشات ثابت کرده که نوشید ن دو لیوان آب چغندر برای شش روز متوالی دوچرخه سواری را در جوانان به میانگین ۱۱.۲۵ دقیقه افزایش داده. این خاصیت مهم نیز برای نیترت خاص موجود در آب چغندر است. اگر چه مکانسیم نیترت در آب چغندر برای افزایش استقامت بدن به صورت علمی شناخته نشده اما مظنون شده که این از تبدیل نیترت به نیتریک اکسید که میزان اکسیژن را در بدن به حد طبیعی کاهش می دهد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.