مزایای نوشیدن چای سبز

مزایای نوشیدن چای سبز

نوشیدن چای سبز فواید زیادی برای سلامتی مان به همراه دارد با نوشیدن این چای در چربی سوزی و سم زدایی از بدنتان تاثیرگذار خواهید بود. همچنین می توانید مانع بروز بیماری های قلبی یا افزایش کلسترول بد خونتان شوید.

همه ما عاشق نوشیدن یک فنجان چای هستیم. اکثریت قریب به اتفاق شهروندان بریتانیا روزانه دست کم چهار فنجان چای می نوشند. چای محرکی خفیف است، اما خواص بسیار زیادی دارد و سبب حفظ تندرستی می شود.در چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح، در چین باستان از چای سبز برای نوشیدن و درمان سردرد،افسردگی و مفاصل استفاده می شد.دکتر کری راکستون، متخصص تغذیه دانشگاه کاردیف، از خواص چای سبز می گوید که در ادامه می خوانید.تعویض چای سبز با چای سیاهدر حالی که چای سبز و سیاه از یک گیاه به دست می آیند، اما پروسه عمل آوری چای سبز بسیار کمتر از چای سیاه است.

بنابراین، این نوع چای، حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان است.آنتی اکسیدان های درون چای سبز رادیکال های آزاد را که سبب تخریب سلول ها و بروز سرطان می شوند را از میان می برد.در حقیقت، بیش از ۳۰ درصد وزن چای سبز تازه حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتشین است.

انواع مختلف چای سبز را امتحان کنید تا مزه مورد علاقه تان را بیابید.تقویت بدن با نوشیدن چای سبز نوشیدن چای سبز می تواند انرژی مورد نیاز بدن تان را تامین کند تا در بعد از ظهرهای زمستان احساس خمودگی نکنید.نوشیدن چای سبز سبب تقویت تمرکز حواس و حافظه کوتاه مدت می شود.

نوشیدن چند فنجان چای سبز در طول روز روشی عالی برای تامین آب بدن است. بر خلاف آب، چای سرشار از ویتامین هایB۱، B۲، B۶ و مواد معدنی مانند اسید فولیک، روی، منیزیم و پتاسیم است.قلب سالم با نوشیدن چای سبز نوشیدن روزانه چهار فنجان چای سبز می تواند شانس بروز حمله قلبی – به علت وجود آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها – را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

متخصصان ژاپنی با مطالعه یازده ساله بر روی بیش از ۴۰ هزار زن و مرد ۴۰ تا ۷۹ ساله دریافتند، افرادی که روزانه چهار فنجان چای سبز می نوشند ۵۳ درصد کمتر از افرادی که چنین نمی کنند به بیماری های قلب و عروق مبتلا می شوند.همچنین، میزان استرس های روانی با نوشیدن روزانه پنج فنجان چای سبز ۲۰ درصد کاهش می یابد.

نوشیدن چای سبز میزان کلسترول بد خون را کاهش داده و شانس ایجاد پلاک های چربی بر روی دیواره رگ ها را به شدت کم می کند.
نتایج پژوهش های دانشمندان بر روی هزار و هفتصد زن عربستانی نشان داد، افرادی که چای سبز می نوشند ۱۹ درصد کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند.

حفظ دندان ها با نوشیدن یک فنجان چای سبز فلوراید موجود در یک فنجان چای سبز به حفظ دندان ها کمک می کند.دکتر راکستون گفت:” پژوهشگران دریافته اند، چای سبز به علت دارا بودن خواص ضد باکتریایی به حفظ دندان ها کمک می کند.”او ادامه داد:” سعی کنید نوشیدن چای سبز را جایگزین نوشیدنی های گاز دار کنید.

در اسکاتلند، کودکان نیز به جای نوشیدنی های گاز دار حاوی مواد تخریب کننده دندان – شکر و اسید – چای سبز می نوشند.سکته مغزی، دیابت و سرطان چای سبز با پیشگیری کردن از سخت شدن دیواره رگ های خونی فشار خون را کاهش می دهد.آنتی اکسیدان موجود در چای سبز میزان کلسترول بد خون – LDL – را که عامل بروز بیماری قلبی است را کاهش می دهد. نتایج بررسی های دانشمندان نشان داده،

فلاونوئیدهای موجود در چای سبز خاصیت ضد التهاب دارند و از بروز سکته مغزی و ابتلا به سرطان و دیابت جلوگیری می کنند.کنترل وزن نوشیدن چای سبز به علت فقدان کالری و افزودن انرژی بدن به کاهش وزن کمک می کند. اگر رژیم گرفته اید، شیر پر چرب را با چای سبز ترکیب کرده و بنوشید. با نوشیدن هر فنجان این ترکیب ۲۱ کالری به بدن تان وارد می شود.

با این که اضافه کردن شیر به چای سبز، تاثیر مثبت فلاونوئیدها را از میان می برد، اما این ترکیب را به منبعی سرشار از کلسیم برای زنان ۵۰ ساله بدل می کند.اگر چای را بدون شیر می نوشید، یک برش لیمو ترش به آن اضافه کنید تا ویتامین C موجود در لیمو علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و استخوان های تان را حفظ کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *