مزایا و معایب آدامس جویدن

مزایا و معایب آدامس جویدن

می خواهیم در این بخش به بررسی مزایا و معایب آدامس جویدن بپردازیم گاهی اوقات آهنگی مدام در ذهنتان تکرار می شود و باعث آزار شما میگردد بهتر است در این موقعیت ها آدامس بجوید تا به آرامش برسید همچنین برای برای جلوگیری از خرده‌‌خوری،کاهش وزن و تنظم ضربان قلب می توانید آدامس بجوید.

محققان انگلیسی می‌گویند اگر آهنگی مرتبا در ذهنتان تکرار می‌شود، جویدن آدامس به فراموش کردن آن کمک خواهد کرد. محققان دانشگاه ریدینگ انگلیس ۹۸ داوطلب که به آهنگی مشهور گوش داده بودند و آن را مرتبا تکرار می‌کردند را زیر نظر گرفتند. داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند. گروهی از افراد آدامس می‌جویدند و گروهی خود را با فعالیتهایی مثل کار با کامپیوتر سرگرم می‌کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد کسانی که آدامس می‌جویدند ۳/۱ کمتر از گروه دیگر آهنگ را در ذهن تکرار کردند.

۲۰ دقیقه بعد از صرف غذا سلامت دندان‌های شما را تضمین می‌کند. آدامس جویدن فعالیت مغزی را افزایش داده و حافظه را تقویت می‌کند و محققان معتقدند که حرکت آرواره‌ها علت این مسئله است. جویدن آدامس بخشی از مغز را که نقش مهمی در حافظه ایفا می‌کند، فعال کرده و از طرفی جریان خون مغز را افزایش می‌دهد. آدامس جویدن ضربان قلب را بالا برده و اکسیژن بیشتری به مغز می‌رساند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای رها شدن از استرس و اضطراب انجام دهید، جویدن آدامس است به‌‌طوری که حتی تمرکز و هوشیاری فرد را هنگام امتحان بالا می‌برد. این ماده جویدنی درواقع علاوه بر استرس، خستگی و حساسیت بیش از حد را تعدیل کرده و به آرامش شما کمک می‌کند. برای جلوگیری از خرده‌‌خوری در طول روز بهتر است آدامس بجوید. این ماده جویدنی به دلیل کالری کم و طعم دلنشینی که دارد به مرور باعث کاهش وزن می‌شود. آدامس جویدن از سوی دیگر ترشح بزاق دهان را بالا برده و به این طریق سلامت دهان را حفظ می‌کند زیراکه بزاق حاوی مواد ضد باکتری است که جرم‌ ایجاد شده از غذا، قند باقیمانده در دهان و اسید مضر دهان را از بین می‌برد. آدامس جویدن علاوه بر این، حرکت دستگاه گوارشی را تقویت کرده و به دلیل افزایش بزاق، عملیات هضم غذا سریع‌تر اتفاق افتاده و از بازگشت اسید معده و ریفلاکس اسید معده به مری جلوگیری می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *