مسموم شدن سیگارهای الکترونیکی با انواع طعم دهنده ها

مسموم شدن سیگارهای الکترونیکی با انواع طعم دهنده ها

تاثیر طعم دهنده ها و مسموم شدن سیگارهای الکترونیکی

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان میدهد که سیگارهای الکترونیکی با استفاده از طعم دهنده ها مسموم شدن بسیاری از افرادیکه از این نوع سیگارها استفاده میکنند را در بر دارد.

یکی از مطالعات آزمایشگاهی اخیر نشان می‌دهد که طعم‌دهنده‌های مورد استفاده در سیگارهای الکترونیکی می‌توانند سم موجود در بخار استنشاقی را افزایش دهند. گزارشی از این مطالعه در Tobacco Control به انتشار رسیده است. به‌گفته محققان، هرچه ولتاژ باتری سیگارهای الکترونیکی افزایش پیدا کند،

بخارات ناشی از این سیگارها نیز سمی‌تر می‌شوند. در این مطالعه، سیگارهای الکترونیکی با طعم‌های مختلف (از جمله تنباکو، پینا کولادا، منتول، قهوه و توت‌فرنگی) مورد ارزیابی قرار گرفتند. گزارش محققان حاکی از آن است که طعم‌دهنده‌های توت‌فرنگی، قهوه و منتول، بیشترین ضرر را به سلول‌های دستگاه تنفسی می‌رسانند.

ماشج گونویچ، مسئول مطالعه و از اعضای موسسه سرطان Roswell Park، می‌گوید که سموم موجود در بخار سیگارهای الکترونیکی، سلول‌های مسیر تنفسی را تحریک و ملتهب می‌کنند و می‌توانند باعث تشدید مشکلات تنفسی در برخی افراد شوند. این متخصص آنکولوژی می‌گوید: «یافته‌های ما، برخی نگرانی‌ها درباره مواد افزودنی مورد استفاده در سیگارهای الکترونیکی را افزایش می‌دهند.

با این‌حال نباید فراموش کرد که تنباکو و سیگارهای معمولی بسیار سمی‌تر هستند. ما در این مطالعه، سلول‌های تنفسی را در معرض دود تنباکو قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که دود سیگارهای معمولی بسیار سمی‌تر از سیگارهای الکترونیکی است. من معتقدم که استفاده از سیگارهای الکترونیکی در مقایسه با سیگارهای معمولی، بسیار ایمن‌تر است. بنابراین، کسانی که سیگار معمولی را کنار گذاشته‌اند، هرگز نباید دوباره از آن‌ها استفاده کنند».

سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی وسیله‌ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه سازی می‌کند. این کار توسط تولید بخارات خاصی که بو، طعم، مزه و احساس کشیدن سیگار واقعی را به مصرف کننده بدهد اما زیانهای سیگار واقعی را نداشته یا این زیانها به حداقل برسد در این گونه سیگارها انجام می‌شود. در مورد مضرات احتمالی استفاده از سیگارهای الکترونیکی نمی‌توان با اطمینان نظر داد. اگرچه این دستگاهها احتمالاً در مقایسه با سیگارهای معمولی سالمتر هستند، تاثیرات بلند مدت استفاده از آنها بر روی بدن انسان همچنان ناشناخته است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.