آیا مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری امکان پذیر است؟

وکیل پایه یک دادگستری یکی از بهترین کسانی است که می توان برای دریافت مشاوره حقوقی به آن مراجعه کرد اما برخی از آن ها تنها در یک یا چند زمینه ی خاص فعالیت دارند پس لازم است پیش از این که قراردادی با او عقد شود جلسه ی مشاوره ای داشت، اما سوال این جاست که آیا می توان مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری صورت گیرد، اگر شما هم می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورید پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

آیا مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری امکان پذیر است؟

  • وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

پیش از اینکه بخواهیم به مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری بپردازیم بهتر است ابتدا مختصر توضیحی راجع به وکیل پایه یک دادگستری داشته باشیم تا آن دسته از کاربرانی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند.

وکلایی که توانسته اند در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری نمره ی قبولی را به دست آورند سپس پروانه ای را از این کانون دریافت کرده و به کارآموزی بپردازند تا پس از آن در آزمون نهایی شرکت کند وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود، آخرین آزمونی که از وکلا گرفته می شود به آزمون اختبار معروف است که در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد.

  • مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری چگونه امکان پذیر است؟

زمانی که شما وکیلی را انتخاب می کنید تا امورات مربوط به پرونده تان را به دست می گیرد بایستی با آن قراردادی ببندید اما گاهی این وکیل را از روی اطمینان انتخاب نمی کنید پس لازم است تا یک جلسه با آن مشاوره داشته باشید، حال سوال بسیاری از کاربران این است که چگونه می توان مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری داشت، آیا اصلا امکان چنین چیزی وجود دارد، در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که بله، این چیز امکان پذیر است به طور کلی به دو صورت می توان به مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری داشت که شامل مشاوره تلفنی و آنلاین است، در هر دو روش شما می توانید در خصوص کلیت پرونده خود برای وکیل صحبت کنید و سوالاتی را از او بپرسید، توجه داشته باشید که اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید یا این که نیاز دارید شخصی به طور حرفه ای پرونده ی شما را دنبال کند بایستی به طور حضوری با وکیل جلسه ی مشاوره داشته باشید سپس با او قرارداد ببندید لازم به ذکر است که در جلسات رایگان تنها می توانید در حد چند دقیقه مشاوره داشته باشید.

آیا مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری امکان پذیر است؟

  • هدف از مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

بر اساس آمار به دست آمده از جلسات مشاوره ای که با وکلا برگزار می شود افراد به سه دلیل برای این کار اقدام می کنند، اهداف آن ها به شرح زیر است:

  • عده ای از افرادی که برای دریافت مشاوره حقوقی به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه می کنند پرونده ی آن ها در دادگستری است و نمی دانند که سرنوشت آن ها چه خواهد شد اما به دلیل عدم توانایی مالی نمی توانند وکیلی را استخدام می کنند از همین رو جلسه ای را هر چند کوتاه به مشورت با وکیل می پردازند.
  • از دیگر اهداف افراد که مشاوره رایگان از یک وکیل پایه یک دادگستری دریافت می کنند این است که یک وکیل با تجربه انتخاب کنند از همین رو پس از این که جلسه مشاوره برگزار شد و کلیاتی از روند پرونده خود را درک کردند می توانند در رابطه با عقد قرارداد تصمیم بگیرند.
  • و اما گروهی دیگر نیز وجود دارند که پرونده ای در دادگستری ندارند هدف آن ها از این مشاوره این است که اطلاعات تخصصی خود را بالا ببرند، این افراد قصد دارند که در آینده از دعاوی و مشکلات حقوقی خود جلوگیری کنند، از جمله آن ها می توان به صاحبان شرکت ها اشاره کرد که به طور دائم در حال بستن قراردادهای مهم هستند در صورتی که قرارداد را به صورت دقیقی انعقاد نکنند دچار دردسرهای مختلفی خواهند شد.

جهت دریافت مشاوره حقوقی توسط وکلای تهران وکیل میتوانید همین الان اقدام نمایید.

  • وکیل پایه یک دادگستری چه وظایفی به عهده دارد؟

نه تنها وکلای پایه یک دادگستری بلکه همه ی وکلا وظایفی در قبال شغل و فعالیتی که انجام می دهند دارند، منظور از وظایف در قبال شغل وکالت این است که باید تمام افرادی که در این میان وجود دارند را در نظر داشته باشند و ن تنها موکل خود را، وظایفی که در این میان دارند به شرح زیر است:

  • اولین وظیفه ی وکیل پایه یک دادگستری این است که در هر صورت سعی کند در بین موکل خود و طرف دیگر پرونده صلح و سازش ایجاد کند این موضوع باید پیش از طرح دعوا و پس از آن که مراحل دادرسی انجام شد در نظر گرفته شود.
  • یک وکیل بایستی متنی که در وکالت نامه قرار است نوشته شود همراه با قرارداد مالی یا حق الوکاله خود را به طور واضح بیان کند، او موظف است پس از تنظیم قرارداد یک نسخه از آن را نیز به موکل خود بدهد.
  • از دیگر وظایف وکیل این است که از در برابر هر اسنادی که از موکل دریافت می کند رسیدی مرتبط با آن را به او تحویل دهد.
  • وکیل پایه یک دادگستری به هیچ عنوان حق ندارد چیزی به غیر از مورد ذکر شده در قرارداد به عنوان حق الوکاله یا هر چیزی، از موکل خود دریافت کند، این کار غیر قانونی و ممنوع است.
  • پس از این که وکیل قراردادی را با موکل خود منعقد کرد موظف است هر چیزی که به پرونده مربوط می شود از جمله دادخواست، شکوائیه، لوایح مربوطه و… را تنظیم کند علاوه بر آن هر زمان که دادگاهی در رابطه با پرونده موکل شکل گرفت حضور یابد، تنها زمانی اجاره دارد که در جلسه دادگاه حضور نیابد که عذر موجه داشته باشد، در یک کلام او موظف است تا به هر شکلی که می تواند پرونده را پیگیری کند.
  • آخرین وظیفه ای که در رابطه با وکیل پایه یک دادگستری وجود دارد این است که تمامی ابلاغیه ها و آرای صادر شده را در زمان مناسب و در اسرع وقت مشاهده کند سپس اقدامات لازم را انجام دهد البته باید تمامی نتایج را نیز به موکل خود انتقال داده و او را در جریان اتفاقات احتمالی قرار دهد.

آیا مشاوره حقوقی رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری امکان پذیر است؟

  • یک وکیل پایه یک دادگستری خوب با چه ویژگی هایی شناخته می شود؟

هر کس بر اساس شغلی که دارد یکسری ویژگی ها و وظایف نیز خواهد داشت، ویژگی هایی که بر اساس آن می توان گفت که یک وکیل در دسته ی وکلای خود قرار دارد به شرح زیر است:

  • داشتن صداقت در حوزه ی وکالت شاید بیش از هر شغل دیگری اهمیت دارد، پس صادق بودن در این حوزه یک امر ضروری تلقی می شود.
  • یک وکیل خوب باید تنها به قوانینی بپردازد که قانونی هستند و از بیان قوانین یا اقدام کذب بپردازد.
  • از دیگر ویژگی هایی که ثابت می کند یک وکیل دادگستری در دسته ی وکلای خوب قرار دارد آگاهی و دانش از چند تخصص است.
  • فن بیان قوی برای یک وکیل می تواند به عنوان یک امتیاز یا یک صلاح عمل کند، پس وکلا باید از فن بیان قوی برخوردار باشند.
  • همانطور که فن بیان قوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قلم قوی نیز در این میان اهمیت بسیاری دارد او باید از لحاظ نگارشی عملکرد خوبی داشته باشد، در واقع هر چقدر که قلم قوی تری داشته باشد بهتر می تواند روند پرونده را پیش ببرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی رایگان همین الان وارد وب سایت تهران وکیل شوید.

  • یک وکیل دادگستری باید امانت دار خوبی باشد منظور از امانت دار بودن این است که از زمانی که یک پرونده را در دست می گیرد تا پایان پرونده و حتی پس از آن از فاش کردن اطلاعات و اسرار موکل خود پرهیز کند.
  • برخورد محترمانه از دیگر ویژگی های یک وکیل پایه یک دادگستری خوب است البته می توان گفت که داشتن برخورد محترمانه جز وظایف او به شمار می آید.
  • یک وکیل خوب باید در رابطه با حق الوکاله ای که مشخص می کند عادل باشد.

از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید نهایت تشکر را داریم، هدف ما از گردآوری مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با موضوع مربوطه بود امیدواریم که رضایت کافی را از آن داشته باشید.

منبع : گروه وکلای پایه یک دادگستری تهران


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *