مصرف دراز مدت کوکائین چه اثراتی دارد؟

مصرف دراز مدت کوکائین چه اثراتی دارد؟

تاثیرات مصرف کوکائین

در مطلب زیر به اثرات دراز مدت مصرف کوکائین اشاره کرده ایم که این تاثیرات بسیار زیاد می باشد که این تاثیرات در کوتاه مدت هیچگاه خود را نشان نمی دهد .

کوکائین، ماده مخدر اعتیادآوری است که قدرت بالایی دارد و واقعا بعید است که کسی بعد از شروع مصرف کوکائین بتواند پیش‌بینی کند تا کجا پیش خواهد رفت یا بتواند میزان مصرف را کنترل کند. وقتی اعتیاد به کوکائین طولانی می‌شود، خطر استفاده دوباره از این ماده مخدر بسیار بالا می‌رود،

حتی اگر فرد مصرف‌کننده دوره‌های طولانی ترک کوکائین را گذرانده باشد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که در طول دوره‌های ترک کوکائین، حافظه تجربه کوکائین یا قرار گرفتن در معرض نشانه‌های مشابه مصرف کوکائین می‌تواند هوس مصرف شدیدی ایجاد کند و درنهایت منجر به استفاده دوباره از کوکائین حتی بعد از دوره ترک طولانی‌مدت شود.

وقتی که کسی به‌طور مکرر در معرض تماس با کوکائین قرار می‌گیرد، مغز او شروع می‌کند به تطبیق دادن خود با کوکائین، و بخش مربوط به پاداش مغز نسبت به اتفاقات طبیعی یا خود ماده مخدر کوکائین حساسیت کمتری پیدا می‌کند. این تحمل‌پذیری مغز نسبت به کوکائین می‌تواند دائما بیشتر و بیشتر شود، چون مغز فرد

به دوز بالاتر و مصرف بیشتر کوکائین نیاز دارد تا بتواند همان سطح از لذت را تجربه کند. در همین وضعیت، فرد معتاد ممکن است نسبت به اضطراب ناشی از مصرف کوکائین، اتقباض ناگهانی در عضله‌ها و اثرات سمی دیگر کوکائین، حساس‌تر شود و در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار بگیرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *