مقابله با آسیب های گزیدگی با حشره

مقابله با آسیب های گزیدگی با حشره

وقتی با نیش حشره مواجه می شویم از برخی روش های درمانی موثر می توانیم کمک بگیریم تا مانع تورم و التهاب ناشی از نیش حشرات شویم . از جمله مشکلات ناشی از نیش‌ حشره می توانیم به عفونت و خارش پوست اشاره کنیم. بهتر است ابتدا نیش حشره را جدا کنید سپس به درمان جای نیش بپردازید.

بعضی از حشراتی که انسان‌ها را نیش (sting) می‌زنند، بعد از این کار زنده نمی‌مانند. بنابراین، در صورت مواجه شدن با این اتفاق، اول از همه باید حشره و نیش‌اش را جدا کنید. درد، تورم و خارش، مهم‌ترین مشکلاتی هستند که بعد از نیش‌زدگی اتفاق می‌افتند. ترکیباتی مانند جوش‌شیرین یا تندرایزر گوشت، می‌توانند زهر نیش را بیرون بکشند یا سم‌های برپایه پروتئین را نابود کنند. البته این ترفندها هنوز از نظر علمی تایید نشده‌اند، اما می‌توانند موثر باشند.

در صورت مواجه شدن با هر کدام از مشکلات ناشی از نیش‌ها می‌توانید براساس توضیحات زیر عمل کنید: درد و تورم: داروهای ضدالتهابی. خارش: آنتی‌هیستامین‌های موضعی، داروهای بی‌حس‌کننده و مسکّن،‌ هیدروکورتیزون موضعی. پیشگیری از عفونت: آنتی‌باکتریال‌های موضعی.جدا کردن نیش در بعضی موارد به مداخله نیاز دارد.برای این کار، می‌توانید لبه چاقو را کنار محل نیش بگذارید و در ادامه آن را طوری فشار بدهید که خود نیش و قسمتی از پوست شما با هم جدا شوند، بدون این‌که به نیش ضربه‌ای وارد شود. این کار، نیش را بدون آزادسازی سم بیشتر بیرون می‌آورد. افرادی که با انگشت یا موچین برای بیرون آوردن نیش اقدام می‌کنند، سم نیش را بیشتر پخش می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *