مقابله با حمله قلبی و سکته مغزی با میوه و سبزیجات

مقابله با حمله قلبی و سکته مغزی با میوه و سبزیجات

با مصرف محصولات غذایی حاوی فیبر می توانید از انواع عارضه های قلبی و عروقی در امان بمانید از جمله این محصولات خوراکی می توانیم به گلابی و سیب اشاره کنیم برای کنترل فشار خون و سطح کلسترول خون این میوه ها انتخاب خوبی به شمار میروند.

گلابی جزء میوه‌هایی است که فیبر زیادی دارد و میزان فیبر هر گلابی متوسط به حدود ۴ تا ۶ گرم می‌رسد. مطالعات محققان نشان می‌دهد افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خورند، به‌طور میانگین کمتر به بیماری‌های قلبی-عروقی مبتلا می‌شوند و حتی میزان مرگ‌ومیربر اثر بیماری‌هایی مثل حمله قلبی و سکته مغزی در بین این افراد، کمتر از دیگر افراد است.اما چرا میوه‌ها و سبزیجات چنین تاثیری دارند؟ در واقع همین فیبرها هستند که بر روی کنترل فشار خون و سطح کلسترول خون، تاثیر مثبتی می‌گذارند. دو میوه‌ای که به‌خاطر فیبر زیادشان، بیشترین تاثیر مثبت را می‌گذارند، گلابی و سیب هستند.

ضمن این‌که بر اساس مطالعات The American Journal of Clinical Nutrition ، که بر روی ۳۰ هزار خانم انجام شده است، گریپ‌فروت، توت‌فرنگی و شکلات هم در این روند، نقش مثبتی دارند. البته باید به این نکته دقت کنید که گلابی‌ها زمانی آماده خوردن هستند که رسیده باشند، نه زمانی که کال باشند.

کدوهایی که بخش نارنجی‌رنگ آن‌ها بیشتر باشد، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به‌نام کاروتنوئیدها هستند که انواع مختلفی دارند، از جمله بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین.همه این کاروتنوئیدها می‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند و همین نکته است که اهمیت مصرف کدوها را بیشتر می‌کند.

ضمنا کدوها حاوی مولکول‌هایی به‌نام کوکوربیتاسین هستند که خاصیت ضدالتهابی بالایی دارند. حتی برخی متخصصان توصیه می‌کنند علاوه بر استفاده از ماهی برای کاهش التهاب، باید از کدوها نیز استفاده کنید، چون هر فنجان کدو حاوی ۱۹۰ میلی‌گرم امگا ۳ است. می‌توانید کدوها را همراه با روغن زیتون مصرف کنید تا امگا ۳،‌ بهتر و بیشتر جذب بدن‌تان شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *