مقابله با سکته مغزی با استاتین

مقابله با سکته مغزی با استاتین

اگر می خواهید از سکته مغزی در امان بمانید می توانید از داروی استاتین کمک بگیرید این دارو بهترین تاثیرات را بر سلامتی مصرف کنندگان میگذارد. افرادی که سابقه سکته مغزی داشته اند بیشتر از دیگران در معرض عفونت قرار دارند.این دارو کمک زیادی به درمان عفونت های این بیماران خواهد گذاشت.

گروهی از دانشمندان دانشگاه واشنگتن اعلام کردند که خاصیت تازه‌ای از استاتین‌ها (داروهای کاهنده کلسترول) را کشف کرده‌اند. براساس گزارش Journal of Stroke and Cerebrovascular Diseases، مطالعه اخیر آنان نشان می‌دهد که این داروها می‌توانند خطر ابتلا به عفونت در میان بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند را تا حد زیادی کاهش دهند. محققان در این مطالعه، اطلاعات پزشکی مربوط به بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر از بیمارانی را بررسی کردندکه به‌علت بروز سکته مغزی ایسکمیک بستری شده بودند. نتایج نهایی به محققان نشان داد که خطر ابتلا به عفونت در میان بیمارانی که از استاتین‌ها استفاده کرده‌اند، ۵۸ درصد کاهش پیدا می‌کند. به گفته داگ ویکز، به‌طور کلی یک‌سوم از بیمارانی که سکته مغزی را تجربه می‌کنند، به عفونت‌های مختلف مبتلا می‌شوند. داگ ویکز، مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه واشنگتن، می‌گوید:

«اگر بیماران از استاتین‌ها قبل از ابتلا به عفونت استفاده کنند، در ادامه خطر ابتلا به عفونت واقعا کاهش می‌یابد. با این‌حال، این رابطه جدید به آزمایش‌های دقیق‌تری با در نظر گرفتن گروه‌های کنترل نیاز دارد تا ماندگاری تاثیر مثبت استاتین‌ها در این مورد ارزیابی شود». او تاکید می‌کند که زمان شروع مصرف استاتین‌ها برای این بیماران، خیلی مهم و حیاتی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *