مقابله با کلسترول خون و حمله قلبی

مقابله با کلسترول خون و حمله قلبی

برخی افراد دارای کلسترول خانوادگی بالایی هستند، آن ها در معرض بروز حمله قلبی قرار دارند، می خواهیم با روش های درمانی مختلف در این باره و روش های پیشگیری از بروز حمله قلبی آشنا شویم، این افراد نیاز به تغییر سبک در زندگیشان هستند و حمله مغزی نیز سلامتی آن ها را تهدید میکند.

محققان دانشگاه هاروارد با انتشار گزارشی از آخرین مطالعات‌شان در Circulation،‌ اعلام کردند که تعداد افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری کلسترول خون بالا هستند، بیشتر از آن چیزی است که تا پیش از این فکرش را می‌کردند. این مساله زمانی اهمیت خودش را بیشتر نشان می‌دهد که بدانید کلسترول خانوادگی بالا (hypercholesterolemia)، به‌طور قابل توجهی خطر بروز حمله قلبی زودرس را بیشتر می‌کند.

محققان در این مطالعه حدود ۳۷ هزار فرد را انتخاب کردند و برای این‌که میزان تاثیر کلسترول خانوادگی بالا را تعیین کنند، ابتدا به بررسی سطح کلسترول بد یا LDL پرداختند که باعث شکل‌گیری پلاک‌ در عروق خونی می‌شود. بعد از آن، به‌دنبال شواهدی مبنی بر بیماری قلبی اولیه گشتند، مثل حمله قلبی و سکته مغزی در جوانی آن‌ها یا بستگان نزدیک‌شان. درنهایت مشخص شد که خطر بروز حمله قلبی، مردانی که کلسترول خانوادگی بالا دارند را قبل از ۵۵ سالگی تهدید می‌کند و این سن در بین زنان به قبل از ۶۰ سالگی می‌رسد. البته محققان تاکید می‌کنند که اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از داروهای مخصوص و اِعمال تغییرات در سبک زندگی، واقعا در کنترل کلسترول خانوادگی بالا موثر هستند. با این‌حال اگر افراد دارای کلسترول خانوادگی بالا از روش‌های درمانی درستی استفاده نکنند، باید منتظر بروز حمله‌ قلبی در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ سالگی (مردان) و ۵۰ و ۶۰ سالگی (زنان) باشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.