مهمترین وسایل آلوده در منزل

مهمترین وسایل آلوده در منزل

بهتر است با مضرترین وسایل آلوده در منزلتان آشنا شوید، برخی معتقدند سرویس بهداشتی کثیف ترین و آلوده ترین مکان در منزل است، در صورتی که وسایلی مانند صفحه کلید، کارت عابربانک، تلفن همراه و دستگیره در به مراتب آلوده تر از سرویس بهداشتی هستند به توصیه های پزشکی در این زمینه دقت کنید.

اگر به شما بگویند که آلوده‌ترین وسیله‌ای که می‌شناسید را نام ببرید، چه چیزی به ذهن‌تان می‌رسد؟ لابد «سنگ توالت»! اما می‌دانید که جز سنگ توالت، حداقل ۱۰ وسیله دیگر هستند که اگر آلودگی‌شان از سنگ‌های توالت‌های عمومی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؟ ما می‌خواهیم در ادامه این بخش، شما را با این وسایل آلوده و راه رهایی از شر آلودگی آنها بیشتر آشنا کنیم تا در آستانه سال جدید بتوانید وسایل پرمصرف اطراف خود را پاکیزه‌تر نگه دارید یا از آلودگی‌های آنها در امان بمانید.

کارت خرید کارت خرید که هم در دست خودتان، هم در کیف پولتان، هم در دستگاه‌های خودپرداز، هم در دست فروشندگان و هم در خودپردازهای فروشگاهی در حال گردش است، می‌تواند ناقل باکتری‌هایی بیشتر از باکتری‌های موجود در توالت‌های عمومی باشد. از این رو، اول اینکه یک کیف مخصوص کارت تهیه کنید و دوم اینکه پس از استفاده از کارت‌های خریدِ اعتباری، حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. صفحه‌کلید صفحه‌کلید یا کیبورد کامپیوتر و لپ‌تاپ هم آلودگی‌های ویروسی و باکتریایی زیادی را در خود جای داده است. بهتر است هفته‌ای ۳ مرتبه پس از خاموش کردن لپ‌تاپ یا کامپیوتر،صفحه‌کلید آن را با دستمالی نرم و نخی و کمی الکل یا شوینده‌های لوازم الکترونیکی پاک کنید. توالت فرنگی عمومی تمام سطح توالت فرنگی‌های عمومی می‌تواند ناقل آلودگی باکتریایی باشد. از این رو، قبل از نشستن روی این توالت‌ها حتما دستمال یکبار مصرفی روی سنگ توالت بکشید. تلفن همراه تلفن همراه هم باید مانند کیبورد، حداقل هفته‌ای ۳ مرتبه تمیز شود. به‌علاوه، شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از استفاده از تلفن همراه و قبل از خوردن هر خوراکی یا آشامیدنی، الزامی است.

به خاطر آلودگی‌های بالای تلفن همراه باید آن را از دسترس کودکان خارج کنید. باکتری‌های موجود در تلفن همراه، ۱۸ برابر بیشتر از باکتری‌های وجود در توالت‌های عمومی هستند. دستگیره در دستگیره در باید هر روز با آب و مواد شوینده یا ضد عفونی‌کننده، تمیز شود. در مکان‌های عمومی، حتما دستگیره در را با دستمال کاغذی لمس کنید. دستگاه خودپرداز برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز که بیشتر از توالت‌های عمومی ناقل آلودگی باکتریایی هستند،

حتما از دستکش‌های یکبار مصرف کمک بگیرید یا پس از استفاده، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. دکمه‌های آسانسور دکمه‌های آسانسور هم باید روزی ۲-۱ مرتبه با الکل تمیز شوند. شما باید برای لمس این دکمه‌ها هم از دستمال کاغذی یا آرنج خود کمک بگیرید. کنترل تلویزیون میکروب‌های فراوانی که در لابه‌لای دکمه‌های کنترل تلویزیون جا خوش می‌کنند،می‌توانند به سادگی موجبات بیمار شدن شما را فراهم کنند. از این رو توصیه می‌شود که یک روکش نایلونی روی این وسایل بکشید و روکش را ماهی ۲ مرتبه عوض کنید. پول پول‌ها، چه کاغذی و چه فلزی، هر دو حاوی بیشترین حجم از میکروب‌ها هستند. از این رو، توصیه می‌شود که پول‌های خود را در هر نقطه‌ای از خانه، مخصوصا نقاطی که دسترسی کودک به آنها ساده تر است، پخش و پلا نکنید. بعد از دست زدن به پول یا شمردن آن هم حتما دست‌های‌تان را بشویید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *