مواد غذایی ساده بیشترین کاربرد در کارهای خانه داری

مواد غذایی ساده بیشترین کاربرد در کارهای خانه داری

مواد غذایی ساده همراه با بیشترین کاربرد

در زیر به یک سری از مواد غذایی ساده اشاره میکنیم که شما با استفاده از این مواد غذایی میتوانید کارهای جالبی در خانه داری انجام دهید که در به تمامی این کاربردها اشاره میکنیم امیدوارم که از این نکات جالب خانه داری استفاده کنید.

* لیمو
این میوه موارد استعمال زیاد دارد، لکه تخم مرغ را از ظروف نقره ای و فلزات آب نقره داده شده و فولاد، پاک می‌کند. عاج زرد و وسایل ساخته شده از استخوان را سفید رنگ می‌کند و اگر با آب مخلوط شود می‌توان آن را برای پاک کردن کلاه‌های حصیری به رنگ‌های سفید و روشن به کار برد. اگرآن را با آب و نمک مخلوط کنیم در پاک کردن مرمرها اعجاز می‌کند چون ماده مخصوص جلادادن وسایل طلایی و نقره ای است.

* پیاز
برای پاک کردن چرم می‌توان از آن استفاده کرد. پیاز را ببرید و چرم را با آن مالش دهید. اگر پیاز کثیف شد یک لایه دیگر از آن را ببرید تا دوباره قابل استفاده باشد، این کار را با دستکش پلاستیکی انجام دهید.

* تخم مرغ
سفیده تخم مرغ را به هم بزنید تا تبدیل به کف شود و چند قطره سرکه به آن اضافه کنید تا وسیله خوبی برای پاک کردن اشیای طلاکاری باشد. همچنین اگر آن را با قلم مو روی مبلهای چرمی‌بکشیم، زیبایی و طراوت اولیه شان را به آنها بازمی‌گرداند.

* قند
اگر یک حبه قند را خیلی کم خیس کنیم، می‌توانیم لکه‌های سطحی روی لباس حاصله از اطوی داغ را پاک کنیم. همچنین اگر در یک لیتر آب، یک حبه قند حل شود برای آهار دادن روبان‌ها مناسب است.

* نمک دریا
اگر نمک دریا را با کمی‌آب شیرین مخلوط کنیم برای پاک کردن طلا و وسایل آب طلا کاری شده خیلی مناسب است و اگر آب کافی اضافه شود مایع خوبی برای شستن و تمیزکردن تنگ‌های بلور خواهدبود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *