موانع مهم بر سر راه روابط زناشویی (1)

موانع مهم بر سر راه روابط زناشویی (1)

علت موفق نبودن رابطه جنسی

یکی از عامل های مهم بر سر راه رابطه جنسی میتواند خستگی ناشی از کار و همچنین مشغله های کاری باشد که همین عامل باعث می شود که شور و نشاط رابطه جنسی بشدت کاهش یابد.

این روزها تقریبا همه انسان‌ها درگیر مشغله‌های کاری زیادی هستند و همین مسئله مشکلات زیادی برای آنان به وجود آورده است،‌ از جمله در زندگی جنسی‌شان. شاید خیلی‌ها دقت کافی نداشته باشند و متوجه نشوند که احساس صمیمیت و لذتی که قبلا در رابطه جنسی‌شان تجربه می‌کردند، به خستگی و کسالت تبدیل شده یا آنان را نسبت به رابطه جنسی بی‌میل کرده است.

اهمیت رابطه جنسی با کیفیت را نباید نادیده گرفت، چون سلامت انسان را بهبود می‌بخشد و باعث بهتر شدن کیفیت زندگی افراد می‌شود. در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که کیفیت رابطه جنسی را کاهش می‌دهند. یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود بعضی افراد به همسرشان بگویند برای رابطه جنسی خسته‌اند، این است

که نمی‌خواهند با مشکلاتی که در رابطه‌شان دارند، روبه‌رو شوند. به نظر متخصصان، خیلی راحت‌تر است که خستگی را پیش بکشد، به‌جای این‌که بنشیند و به همسرش بگوید که باید درباره موضوع مهمی صحبت کنیم. در واقع، احساساتی مثل خشم و آزردگی می‌توانند زمینه لازم برای چنین وضعیتی را فراهم کنند.

بنابراین اگر هنوز هم نمی‌توانید با همسرتان گفت‌وگو کنید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا زندگی جنسی‌تان را دوباره بسازید. خیلی راحت است که افراد بعد از گذراندن یک روز طولانی و پُرمشغله، جلوی تلویزیون بنشینند و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند، اما این عادت هرگز عواقب خوبی ندارد.

قبل از آن‌که به خودتان بیایید، همسرتان تنهایی به رخت‌خواب رفته است و شما هم یا جلوی تلویزیون خواب‌تان می‌برد یا دچار بی‌خوابی می‌شوید. توصیه متخصصان این است که شب‌ها تلویزیون را خاموش کنید و وقت را با همسرتان بگذرانید. ضمن این‌که نباید در اتاق خواب‌تان تلویزیون داشته باشید،‌ چون اتاق خواب فقط برای رابطه عاطفی و شخصی شما با همسرتان است، نه چیز دیگر.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *