نجات از سزارین با ورزش کردن

نجات از سزارین با ورزش کردن

تاثیر ورزش بر زایمان طبیعی

ورزش تاثیرات بسیار زیادی در دوران بارداری دارد که یکی از این تاثیرات بسیار مهم فرار از سزارین و داشتن یک زایمان طبیعی بسیار راحت می باشید بنابراین برای زایمان طبیعی ورزش کنید.

محققان می‌گویند ورزش در دوران بارداری احتمال داشتن جنینی درشت را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. طبق تحقیقی که در مجله medicine obstetrlcs & gyhecology منتشر شده است، این موضوع خود می‌تواند تا ۲۰ درصد احتمال سزارین را پایین بیاورد. آمار نشان می‌دهد دلیل انجام برخی سزارین‌ها درشتی جنین است.

سزارین عملی است که با عوارض بسیاری از جمله درد شدید بعد از زایمان و خستگی همراه است. محققان دانشگاه آلبرتا در کانادا پس از بررسی ۲۸ تحقیق انجام شده روی ۵۳۲۲ زن باردار که برخی در دوران بارداری ورزش می‌کردند و برخی تنها تحت بررسی‌های معمول بودند اعلام کردند احتمال داشتن فرزندی درشت که نیاز به زایمان از طریق سزارین را بالا ببرد،

در زنانی که ورزش می‌کنند ۳۱ درصد کمتر است. محققان می‌گویند نوزادانی که هنگام تولد وزن بالایی دارند در آینده نیز در معرض چاقی قرار می‌گیرند و احتمال ابتلای آنها به اوتیسم بیشتر است. در زنانی با BMI نرمال، میزان اضافه وزن در بارداری باید ماهی یک کیلو باشد. جنین نیز به طور میانگین ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن دارد.

۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم وزن مادر در پایان بارداری مربوط به جفت، یک کیلو وزن مایع آمنیوتیک و یک کیلو تا ۱/۲۰۰ وزن رحم در ماه نهم است. بین یک تا ۱/۵۰۰ کیلوگرم وزن خون اضافه در جریان است و ۵۰۰ گرم به وزن سینه‌ها اضافه می‌شود و ۲ کیلو وزن احشای جفت است. این ارقام روی هم اضافه وزن مادر را در پایان بارداری تشکیل می‌دهند که معمولا بین ۱۴ تا ۱۶ کیلو است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *