نحوه اماده سازی خورش کدو و بادمجان همراه با مرغ و زعفران

نحوه اماده سازی خورش کدو و بادمجان همراه با مرغ و زعفران

نحوه اماده سازی خورش کدو و بادمجان

نحوه اماده سازی خورش کدو و بادمجان همراه با مرغ عنوان غذای زیر است که میتوانید با استفاده از کدو که در چهار فصل با قیمت ارزان در بازار یافت می شود را برایتان قرار داده ایم امیدوارم که این خورش بسیار خوشمزه را در منزل و براحتی تهیه کنید و برای وعده ناهار یا شام از آن استفاده کنید

مواد لازم

مرغ ۶ تکه
پیاز ۱ عدد
کدو سبز ۲ عدد
بادمجان ۲ عدد
گوجه فرنگی ریز ۸ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
پودر زیره سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

نحوه اماده سازی خورش کدو و بادمجان همراه با مرغ و زعفران

بادمجان ها را پوست بکنید و هر بادمجان را به ۴ قسمت طولی برش بزنید. روی بادمجان ها نمک بپاشید و ۱۵ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید؛ سپس آبکشی کنید.بعد بادمجان ها را در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن ، زردچوبه ، نمک و فلفل تفت دهید تا سرخ شود. سپس کدوهای سبز خرد شده را اضافه کنید ، چند دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

تکه های مرغ را با مقداری روغن ، سیر خرد شده ، پودر زیره سیاه ، نمک و فلفل ۵ دقیقه تفت دهید. سپس ۴ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید مرغ با حرارت ملایم بپزد. پس از اینکه آب مرغ نصف شد رب گوجه فرنگی ، زعفران دم کرده ، مخلوط پیاز و کدوی تفت خورده را اضافه کنید.

در اواخر پخت بادمجان های سرخ شده و گوجه فرنگی ها را روی خورش بریزید ( مخلوط نکنید ) و پس از ۲۰ – ۳۰ دقیقه که خورش جا افتاد همراه با برنج سرو کنید ( میتوانید بادمجان و گوجه را  سرخ کنید و در زمان سرو روی خورش بریزید ).

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۱۰۰ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : بادمجان, پیاز, زردچوبه, زعفران, زیره, سیر, کدوسبز, گوجه فرنگی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.