نحوه برخورد با همسر افسرده

نحوه برخورد با همسر افسرده

چگونه با همسر افسرده برخورد کنیم؟

در مطلب زیر به این سوال پاسخ داده شده است که اگر شریک زندگیمان مبتلا به افسردگی باشد چگونه باید با آن برخورد کنیم و چه رفتاری را باید در زندگی در پیش بگیریم.

نحوه برخورد با همسر افسرده چطور باید باشد؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد: اگر همسرمان به افسردگی مبتلا شود، چطور باید با این مساله مواجه شویم و چه نقشی را باید بر عهده بگیریم؟ اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، این است که افسردگی واقعا یک انتخاب نیست.

افسردگی، نوعی بیماری است و مثل همه بیماری‌های دیگر تمام یک خانواده را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. بنابراین باید سعی کنید اطلاعات خودتان را درباره این بیماری افزایش دهید و مهارت‌های لازم را کسب کنید. نکته مهمی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، این است که افسردگی نوعی بیماری موقتی به حساب می‌آید.

افسردگی، ظرفیت افراد برای تجربه کردن لذت و معنای زندگی را با اختلال مواجه می‌کند. بنابراین همیشه به خودتان یادآوری کنید که این فقط یک تغییر موقتی است، چون افسردگی ذاتا حالت دوره‌ای و مرحله‌ای دارد و اگر جدی گرفته شود، به‌خوبی قابل درمان است. موضوع مهم دیگری که باید بدانید،

این است که افسردگی امروزه شیوع زیادی دارد و فقط مختص همسر شما نیست. در واقع، افسردگی نوعی بیماری نادر نیست، چون تقریبا یک‌سوم انسان‌ها در طول زندگی با بیماری‌های روان‌شناختی مواجه می‌شوند. اگر این موضوع مهم را درک کنید، آن‌وقت می‌توانید به این بیماری از زاویه جدیدی نگاه کنید و متوجه شوید که قابل کنترل و قابل درمان است.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز بخوانید:

نحوه برخورد با افراد افسرده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.