نحوه رفتار با همکار تنبل و از زیر کار در رو

نحوه رفتار با همکار تنبل و از زیر کار در رو

نحوه رفتار با همکار تنبل

مطلب زیر نحوه رفتار با همکار تنبل را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید بهترین رفتار را با این همکاران داشته باشیم معمولا ارتباط و معاشرت بااین افراد لطمه بکارتان وارد میکند.

آیا با کسی کار می کنید که ناهار خوردنش دو ساعت طول می کشد و مدام با تلفن با دوستان و آشنایان خود صحبت می کند یا سرش را روی میز می گذارد و می خوابد. یا مدام دستشویی می رود و در وب سایت های مختلف می چرخد در حالی که سر شما حسابی شلوغ است و وقت سر خاراندن هم ندارید؟ این همکاران حسابی حرص آدم را در می آورند و کنار آمدن با آنها بسیار دشوار است.

خبرچینی و نق زدن کاری از پیش نمی برد. اما در عوض می توانید برای مقابله با همکار تنبل خود کارهایی انجام دهید. ما ۱۰ راهکار خوب برایتان داریم. نحوه رفتار با همکار تنبل

 

۱ – به آنها اجازه ندهید حواس شما را پرت کنند
اگر همکاری اعصاب شما را خورد می کند در طول روز ذهن خود را روی کارهای او و اینکه مدام ایمیل یا فیس بوک چک می کند، می خوابد، چت می کند یا با تلفن حرف می زند، متمرکز نکنید. سعی کنید همه حواس خود را به کارتان بدهید. وقتی شما همه حواستان این است که همکارتان اصلا کار نمی کند و از صبح تا عصر فقط دارد وقت تلف می کند و آخر هم حقوق برابر با شما می گیرد، در واقع به نوعی به کار خود لطمه می زنید زیرا از انجام آن غافل می شوید. نحوه رفتار با همکار تنبل

 

۲ – خود را درگیر حق و ناحق شدن حقوق نکنید
زندگی به طور کلی منصفانه نیست. همه جای زندگی بی انصافی موج می زند. مسلما وقتی همکار شما بدون اینکه کوچک ترین کاری انجام دهید یا زحمتی بکشد، حقوق می گیرد، برای شما زور دارد. اما دنیا که تمام نشده است. حرص نخورید و به آن فکر نکنید. حرص خوردن شما چیزی را عوض نمی کند. در عوض، سعی کنید روی پیشرفت خود و انجام صحیح کارها تمرکز کنید. نحوه رفتار با همکار تنبل

 

۳ – تعیین کنید دوست دارید چه کسی باشید
همه این راهکارها در مورد نحوه رفتار انسان ها است اما یک سوال مهم نیز اینجا به وجود می آید: دوست دارید در زندگی چگونه انسانی باشید؟ به انسان هایی فکر کنید که از ته قلب رفتار و منش آنها را تحسین می کنید و ببینید چه خصوصیتی در آنها باعث تحسین شما می شود؟ بدون ایراد گرفتن از کارهای خود، ببینید «خود ایده آل» شما چگونه در شرایط دشوار رفتار می کند؟ گاهی اوقات اینکه چه کسی هستید بسیار مهم تر از واکنش های شمادر لحظه های زودگذر و ناپایا است.

 

۴ – اجازه ندهید روی کارهای شما تاثیر بگذارد
اگر انرژی و زمان خود را برای حرص خوردن از دست همکار تنبل خود هدر دهید، ممکن است کار خود را به خوبی و با دقت انجام ندهید و نتیجه آن برای خودتان بد است. همکار پر کینه هم به اندازه همکار تنبل بد است.

 

۵ – خبرچینی نکنید
شاید با این کار چاپلوس و متملق به نظر برسید، پس این کار را انجام ندهید. البته منظور این نیست که حرف نزنید. این گزینه کمی دشوار و مستلزم دقت زیاد است و کاملا به شرایط و مدیر بستگی دارد. برخی از مدیران از شما تشکر می کنند که او را در جریان گذاشته اید و در این مورد تحقیق می کند. اما بعضی از مدیران ممکن است به شما بگویند: «کار نکردن همکاران در حیطه وظایف و نگرانی ها شما نیست.» این کار باعث می شود تا چهره منفی و زیرآب زن برای خود بر جای بگذارید. اما شاید اگر کمی سیاست به خرج دهید و مثلا پیش مدیر بروید و بگویید: « من نمی توانم این پروژه را به موقع تمام کنم زیرا منتظر اکبری هستم تا این قسمت را تمام کند. از نظر شما ما چه کاری برای این مشکل می توانیم انجام دهیم؟» این جمله حکم خبرچینی ندارد و در عین حال، حرف خود را هم به گوش مدیر رسانده اید. اگر مدیر از شما بخواهد کارهای همکارتان را به او گزارش دهید، باید صادقانه حرف بزنید.

 

۶ – اجازه ندهید روش آنها شما را از کار بیندازد
اجازه ندهید همکار تنبل و از زیر کار دررو، شما را نیز درگیر وقت کشی های خود کند. اگر او شروع به صحبت کردن با شما کرد به او نشان دهید که کار زیادی برای انجام دارید. شاید او بخواهد شما را هم مثل خودش کند تا تنبلی هایش خیلی به چشم نیاید. به هیچ وجه فریب او را نخورید.

 

۷ – اجازه ندهید کارهای آنها به دوش شما بیفتد
اگر با فردی که همیشه از زیر کار شانه خالی می کنید هم گروه هستید، هرگز کارهایی که انجام نمی دهد را به عهده نگیرید. در عوض وظایفشان و ضرب الاجل پروژه را به او یادآوری کنید. در عین حال، به او اجازه ندهید وقت گرانبهای شما را با وقت کشی ها و بی مسوولیتی های خود از بین ببرد.

 

۸ – اجازه ندهید تنبلی او موفقیت شما را از بین ببرد

همکار بی مسوولیت می تواند مانع از موفقیت شما هم بشود. زیرا نتیجه کار به خوبی پیش نمی رود و مدیر این را از چشم همه می بیند نه آن کارمند تنبل و بی مسولیتی که هیچ ارزشی برای دیگران قائل نیست. البته همانطور که گفتیم باید باسیاست این مساله را به مدیر گزارش دهید تا همه چیز سر شما نشکند.

۹ – از موقعیت سرپرست شدن استفاده کنید

این کاملا به شما بستگی دارد که چگونه در شرایط دشوار رفتار و از آنها به نفع خود استفاده کنید. به طور مثال، پیش مدیر بروید و بگویید که متوجه شده اید همکارتان درست کارهایش نحوه رفتار با همکار تنبل را انجام نمی دهد و از او اجازه بگیرید تا سرپرست پروژه باشید. پس از موافقت مدیر، پیش همکار خود بروید و به او بگویید قصد کمک به او و رسیدن به هدف مشترک را دارید تا در زمان تعیین شده کار را جمع کنید.

 

۱۰ – پشت سر او پیش همکاران دیگر غیبت یا شکایت نکنید

این کار بسیار غیرحرفه ای است. از حرف های شما ممکن است سوبرداشتی صورت بگیرد و اوضاع شرکت را به هم بریزد.

 

۱۱ – ارتباط برقرار کردن با همکار تنبل

همکاری که همیشه از زیر انجام کارها شانه خالی می کند، شاید واقعا تنبل نباشد. شاید از وظایف و ضرب الاجل پروژه درک درستی ندارد. خیلی واضح و شفاف در مورد اهداف و تقسیم وظایف برای او صحبت کنید. این احتمال را بدهید که تنبل نیست و فقط روش درست و حرفه ای کار کردن را نمی داند. یا شاید گاهی مشکلات روحی یا درگیری های خانوادگی دارد و به این دلایل نمی تواند روی انجام کارها تمرکز کند.

 

۱۲ – پروژه هایی که باید همکار تنبل همه انرژی خود را برای انجام آن بگذارد، قبول نکنید

اگر فردی تنبل است و همیشه از زیر انجام کارها و وظایف خود شانه خالی می کند، یا مشکلات دیگر دارد و به هر صورت، کارهایش را درست و به موقع انجام نمی دهد، نه شما نه مدیر شما نمی توانید او را تغییر بدهید. به همین دلیل، نباید پروژه هایی را قبول کنید که ضرب الاجل برای تحویل دارند. به طور مثال، می توانید به مدیر خود بگویید: من می ترسم با همکاران و امکاناتی که داریم، نتوانیم پروژه را تا دی امسال به شما تحویل دهیم.  نحوه رفتار با همکار تنبل و مدیر شاید در پاسخ به شما بگوید شما رضایی را دارید. و شما در پاسخ بگویید که نگرانی من همین است که او نتواند وظایف خود رابه موقع انجام دهد و پروژه تاخیر پیدا کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.