نشانه های مسمومیت در دوران حاملگی

نشانه های مسمومیت در دوران حاملگی

نشانه های مسمومیت در دوران حاملگی

اولین دوران بارداری را تجربه می کنید و می خواهید اطلاعات پزشکی خود را در این زمینه افزایش دهید بخوانید در سایت روزنه آنلاین دانستنی هایی درباره نشانه های مسمومیت در دوران حاملگی را بیان می کند

فشار خون بالا در بارداری و مسمومیت بارداری

بارداری دوره ای از تغییرات هورمونی و متابولیک عمیق است که بدن آن را برای مدت نسبتاً کوتاهی تحمل می کند و در طی آن تغییرات متعددی در اندام های مختلف بدن بروز می کند. علاوه بر تغییرات فیزیولوژیک و طبیعی، گاهی بارداری با عوارضی نیز همراه است که، سلامت مادر و جنین را تهدید می نماید. پیشگیری و کنترل این عوارض از اصول اولیه مراقبت های دوران بارداری به شمار می روند.

نشانه های مسمومیت در دوران حاملگی

فشارخون بالا در بارداری و مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی) از عوارض شایع و خطرناک این دوران هستند که در ۵ تا ۸ درصد بارداری ها مشاهده می شوند. پره اکلامپسی و فشارخون بالا موجب ۷۶۰۰ مورد مرگ مادر و ۵۰۰۰۰۰ مورد مرگ جنین در سال می شوند.بر خلاف تصور عموم، ورزش مداوم و منظم قبل از بارداری و در طی این دوران دارای اثرات مثبت بسیار برای مادر و جنین است.

نشانه های مسمومیت در دوران حاملگی

تحقیقات نشان می دهند که ورزش منظم قبل از بارداری و در طی این دوران خطر افزایش فشارخون و پره اکلامپسی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، همچنین عملکرد سلول های اندوتلیال (سلول های پوشاننده عروق) را بهبود بخشیده و از استرس اکسیداتیو پیشگیری می کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *