نقش سیستم ایمنی بدن بر روابط اجتماعی

نقش سیستم ایمنی بدن بر روابط اجتماعی

بهتر است بدانید سیستم ایمنی بدن شما در برقراری روابط اجتماعی شما با دیگران تاثیرات مهمی خواهد گذاشتو هر نوع اختلال در سیستم ایمنی بدن ما می تواند منجر به بروز مشکلات اجتماعی ما با دیگران شود. پس برای  تعامل اجتماعی بهتر سعی کنید به تقویت سیستم ایمنی بدنتان بپردازید.

یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در مجله Nature، اثر متقابل جالب و غیرمنتظره‌ای را بین رفتار اجتماعی و سیستم ایمنی بدن نشان می‌دهد. براساس این گزارش، محققان دانشگاه ویرجینیا در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیده‌اند که سیستم ایمنی بدن نه‌تنها بر روی رفتار اجتماعی تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند آن را کنترل کند. اینترفرون گاما معمولا در واکنش به حمله پاتوژن توسط ویروس، باکتری یا انگل، آزاد می‌شود.

با این‌حال، تعدادی از حیوانات مثل مگس و موش،اینترفرون گاما را در موقعیت‌های اجتماعی هم فعال می‌کنند. با توجه به همین نکته، محققان فعالیت این مولکول را در مغز موش‌های آزمایشگاهی متوقف کردند. این اصلاح ژنتیکی باعث بیش‌فعالی در مغز آن‌ها شد و میزان تمایل آن‌ها به اجتماعی بودن را نیز کاهش داد. وقتی که این مولکول دوباره توسط محققان فعال گشت، اتصال مغز به حالت عادی برگشت و رفتار اجتماعی نیز دوباره مثل قبل شد. این یافته‌ها، نشان‌دهنده نقش گسترده‌ترسیستم ایمنی بدن در تعامل اجتماعی هستند. به گفته محققان، اگر سیستم ایمنی بدن به‌درستی فعالیت نکند، می‌تواند در مشکلات اجتماعی ناشی از اختلالات روان‌شناختی و عصب‌شناختی نقش داشته باشد. آنان قصد دارند در ادامه تحقیقات‌شان، تاثیر مولکول‌های دیگر سیستم ایمنی را بر روی مغز و درنهایت تاثیر آن‌ها بر روی تعاملات انسان‌ها را بررسی کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *