نقش میکروب‌های روده در بدن

نقش میکروب‌های روده در بدن

از نقش میکروب های روده در بدنتان چه میزان اطلاع دارید؟ این میکروب ها می توانند باعث افزایش یا کاهش چربی و کلسترول خون شوند. یافته های جدید دانشمندان درباره میکروب های روده، خبر از نقش آن ها در ابتلا به امراض قلبی و عروقی و تغییرات مختلف در سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خون میدهد.

یکی از مطالعات اخیر انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که باید برای داشتن سلامت قلبی-عروقی بهتر، سلامتی روده‌ها را بررسی کرد. به نظر مسئولین این مطالعه، باکتری‌های که در روده زندگی می‌کنند می‌توانند بر روی وزن، چربی و میزان کلسترول خون افراد تاثیر بگذارند و این سه عامل نقش مهمی در سلامت قلبی دارند. سرپرست این مطالعه می‌گوید:‌ «مطالعه ما شواهد جدیدی را نشان می‌دهد که بر اساس آن، میکروب‌های روده به‌شدت به کلسترول و تری‌گلیسیرید مرتبط می‌شوند.

در واقع این میکروب‌ها می‌توانند به‌عنوان عامل خطر جدیدی در کنار عوامل سن، شاخص توده بدن و ژنتیک، برای چربی خون غیرطبیعی در نظر گرفته شوند». در این مطالعه رابطه بین میکروب‌های روده و میزان چربی خون در ۸۹۳ نفر بررسی شده است و نتایج نهایی نشان می‌دهد در حالی که، این باکتری‌ها ارتباط خیلی کمی با کلسترول بد خون دارند،۳۴ نوع باکتری مختلف وجود دارند که باعث تفاوت در شاخص توده بدن افراد و تغییر در چربی خون مثل سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول خوب خون می‌شوند. به گفته سرپرست این تیم تحقیقاتی، تا به امروز کم‌تر از ۳۰ درصد باکتری‌های مربوط به روده انسان شناخته شده‌اند و اطلاعات خیلی کمی درباره چیستی و نوع عملکرد آن‌ها وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *