نور خورشید علت اصلی عطسه کردن

نور خورشید علت اصلی عطسه کردن

نور خورشید باعث عطسه کردن

در مطلب زیر در مورد عطسه کردن مطالب بسیار جالبی برایتان قرار داده ایم. نور خورشید باعث عطسه کردن می شود در مطلب زیر علت اصلی عطسه کردن بوسیله نور خورشید را برایتان قرار داده ایم.

عطسه کردن معمولا واکنشی است برای خلاص شدن از شرّ محرک‌هایی مثل گردوغبار، مو یا گرده گیاهان و هر چیز دیگری که نباید در ریه‌ها باقی بمانند. با این‌حال نکات جالب مختلفی درباره عطسه کردن وجود دارند که معمولا نادیده گرفته می‌شوند. براساس نظر دانشمندان، خورشید می‌تواند یک عامل محرک باشد.

اصطلاحی وجود دارد با عنوانACHOO که مخفف سندرم خاصی به‌نام autosomal dominant compulsive helio-ophthalmic outbursts است و پدیده عطسه کردن موقع نگاه کردن به خورشید را توصیف می‌کند. نه‌تنها خورشید، بلکه هر نور روشنی می‌تواند واکنش زنجیره‌ای عطسه کردن را در میان افراد مبتلا به سندرم ACHOO تحریک کند.

دانشمندان، میزان افراد مبتلا به سندرم ACHOO را بین ۱۰ تا ۳۵ درصد می‌دانند. با این‌حال، با توجه به این‌که این سندرم واقعا ضرری ندارد، تا به امروز مطالعه خاصی درباره آن انجام نشده است. تعداد مطالعات در این زمینه واقعا انگشت‌شمار هستند و جای تعجبی نیست که دانشمندان

درباره علت اصلی این سندرم اطلاعات دقیقی ندارند. فرضیه بعضی از دانشمندان این است که نوعی ناهنجاری در سیستم عصبی پاراسمپاتیک باعث چنین واکنشی می‌شود. یکی از مطالعات سوئیسی نیز نشان می‌دهد که مغز افراد مبتلا به سندرم ACHOO، راحت‌تر از مغز دیگران برانگیخته و هیجان‌زده می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.