همه چیز درباره مزوتراپی مو

مسئله ریزش مو و تأثیر آن بر روی زیبایی، یکی از دغدغه‌های همیشگی بوده و خیلی‌ها با آن مواجه هستند. راه‌های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو یا ترمیم آن وجود دارد که هرکدام از آن‌ها، مزایا و معایبی دارند. هدف اصلی راه‌های درمان، کمترین عوارض و بیشترین تأثیرگذاری است. طی این مقاله با معرفی بهترین روش برای درمان ریزش مو، به‌تمامی دغدغه‌های شما در رابطه با موهایتان پاسخ‌خواهیم داد.

مزوتراپی مو، به‌عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان برای ریزش مو و رفع کم‌پشتی مو، ازجمله تضمینی‌ترین راه‌حل‌ها به شمار می‌رود. علت تأثیرگذار بودن این روش، تزریق مستقیم مواد موردنیاز مو به پوست است. این یعنی شما به‌جای مصرف انواع قرص و دارو، موادی مانند مواد آلی، پروتئین، ویتامین و دیگر مواد موردنیاز مو را یک‌باره به ریشه موهایتان می‌رسانید و تأثیر بارزتری خواهید دید؛ اگر شما نیز مشتاق هستید همه چیز را در رابطه با مزوتراپی مو بدانید تا پایان همراه ماه باشید.

همه چیز درباره مزوتراپی مو

مزوتراپی و انواع آن

مزوتراپی، یکی از شیوه‌های نوین درمانی است که ازجمله درمان‌های غیر جراحی بسیار کم درد به شمار می‌رود. در این روش، انواع عناصر طبیعی از طریق تزریق به داخل پوست وارد می‌شوند. همچنین از مزوتراپی برای رفع خیلی از بیماری‌ها و عارضه‌ها استفاده می‌شود. کارآمد بودن مزوتراپی در انواع زمینه‌ها، سبب ایجاد انواع درمان‌های مختلف توسط این روش شده است که در ادامه بیشتر با انواع آن آشنا خواهید شد.

همه چیز درباره مزوتراپی مو

مزوتراپی مو

 یکی از کاربردی‌ترین و پرطرف‌دارترین شیوه‌های مزوتراپی، مزوتراپی مو است. علت اصلی محبوبیت مزوتراپی مو، جایگزین کردن آن به‌جای کاشت مو است. در این روش دیگر مجبور نخواهید بود که هزینه‌های گزاف برای کاشت مو پرداخت کنید و درد بسیاری را تحمل‌کنید.

در مزوتراپی مو، پوست محل موردنظر فرد که ریزش مو در آن منطقه زیاد و یا موی آن کم‌پشت شده است، توسط روش‌های خاصی تحریک به کلاژن سازی می‌شود. همچنین از طریق موادی که توسط سرنگ به داخل پوست تزریق می‌شود تمامی مواد معدنی، کوآنزیم‌ها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و دیگر مواد موردنیاز مو تأمین می‌شود.

مزوتراپی پوست

استفاده از مزوتراپی برای مشکلات پوستی نسبت به گذشته بیشتر رواج یافته است. در این روش از طریق سوزن به داخل پوست مواد خاصی تزریق می‌شود که از آن برای درمان عارضه‌هایی مانند تیرگی‌های اطراف چشم، از بین بردن پف در این قسمت‌ها و همچنین درمان پیری و افتادگی پوست از طریق کشیدن پوست و از بین بردن انواع لکه‌های پوست که درنتیجه حاملگی یا نور خورشید به وجود آمده‌اند استفاده می‌شود.

تمامی موارد ذکرشده مربوط به مزوتراپی روی پوست صورت است. اما خوب است بدانید که مزوتراپی پوست فقط محدود به‌صورت نمی‌شود بلکه تمام بدن فرد می‌تواند مورد مزوتراپی قرار بگیرد و می‌توان از مزوتراپی پوست بدن برای مواردی مانند از بین بردن کامل جای بخیه‌های مختلف ازجمله زایمان و همچنین خطوط و اثرات کشیده شدن پوست طی فعالیت‌های چربی سوزی و یا کم‌وزیاد شدن وزن استفاده کرد.

انواع مختلف مزوتراپی نسبت به گذشته کارایی بسیاری پیدا کرده است و درمانی اثبات‌شده برای همه به‌حساب می‌آید. نکته قابل‌توجهی که در اینجا وجود دارد استقبال مردم از مزوتراپی مو به‌جای دیگر روش‌ها برای رشد و احیای مو است؛ ممکن است سؤالات زیادی در رابطه با شیوه انجام مزوتراپی مو و تأثیرات آن در ذهن خیلی از افراد وجود داشته باشد. در ادامه، مطالب بیشتری در رابطه با تأثیرات مزوتراپی مو خواهید خواند.

مزوتراپی مو و تأثیرات آن

همان گونه که اشاره شد در مزوتراپی مو با استفاده از سرنگ‌هایی، داروی موردنظر را که حاوی ترکیبات ویژه برای رشد و احیای موهای آسیب‌دیده است، به لایه میانی پوست تزریق می‌شود و مواد تزریق‌شده مستقیماً با پیاز مو در ارتباط خواهند بود. از این طریق تأثیر خود را برریشه مو خواهند گذاشت. لازم به ذکر است که مزوتراپی اثرات مختلف دیگری نیز بر روی مو دارد.

تأثیر مزوتراپی بر روی ریزش مو بعد از بارداری

تلوژن افلوویوم یکی از اختلال‌هایی است که معمولاً افراد طی تنش‌ها و استرس‌های روانی شدید، یا پس از مراحل مختلفی مانند بارداری به آن دچار می‌شوند. در این اختلال ریزش مو شدت می‌یابد. مزوتراپی به‌عنوان معجزه‌ای برای درمان ریزش موی ناشی از استرس شناخته‌شده است.

تأثیر مزوتراپی بر روی ریزش موی سکه‌ای

این عارضه در خیلی از مردها دیده می‌شود. مزوتراپی از آسان‌ترین راه‌ها برای درمان این نوع ریزش موها است. البته توجه داشته باشید که قبل از شدت یافتن این عارضه به درمان مزوتراپی مراجعه کنید.

تأثیر مزوتراپی برای افزایش سرعت رشد مو

خیلی از افراد شاید مشکل خاصی مانند کچلی و یا ریزش موی شدید نداشته باشند. اما از طرفی دیگر رشد موهای آن‌ها بسیار کم باشد. کاهش رشد مو نسبت به گذشته به دغدغه اصلی خیلی از افراد تبدیل‌شده است که مزوتراپی تأثیر شایانی در افزایش سرعت رشد مو دارد.

فواید و اثرات بی‌نظیر مزوتراپی مو تنها به موارد گفته‌شده محدود نمی‌شود و محافظت از فولیکول‌ها در برابر تحلیل و یا عدم تغذیه آن‌ها، از اصلی‌ترین اثرات مزوتراپی است. همچنین می‌توان به بهبود وضعیت گردش خون نیز از دیگر فواید مزوتراپی اشاره کرد. البته مسئله مهمی که در این زمینه وجود دارد، تأثیرات مفید مزوتراپی بر روی نتیجه فرایند کاشت مو است.

خیلی‌ها بین کاشت مو و مزوتراپی یکی را انتخاب می‌کنند. اما بهتر است پس از کاشت مو دوره‌های مزوتراپی مو را نیز بگذرانیم. چراکه بلافاصله بعد از فرایند کاشت مو، مزوتراپی مانع ورم در ناحیه کاشت در بدن فرد می‌شود. همچنین باگذشت زمان به تقویت گرافت و بهبود سریع زخم‌ها در کاشت مو کمک می‌کند و با افزایش خون‌رسانی در محل کاشت مو، فشارخون در بدن فرد را تنظیم می‌کند این یعنی می‌توان به‌عنوان مکمل روش درمانی کاشت مو به مزوتراپی مو نگاه کرد.

آیا مزوتراپی مو درد دارد

این سؤال خیلی از افراد است که آیا مزوتراپی مو دردآور است یا خیر؟! در جواب باید گفت که فرایند مزوتراپی معمولاً هیچ دردی به دنبال ندارد. اما اگر شما بسیار حساس به کمترین میزان دردهم باشید می‌توانید از محلول‌های بی‌حس‌کننده هنگام فرایند مزوتراپی بر روی پوست سر خود استفاده کنید. البته درون محلول‌های مزوتراپی به‌صورت خودبه‌خودی داروهای بی‌حس‌کننده وجود دارند.

معرفی بهترین کوکتل مزوتراپی مو

کوکتل‌های مزوتراپی، محلول‌هایی شامل تمام مواد موردنیاز برای ریشه مو است. یکی از معتبرترین کوکتل‌های مزوتراپی مو، محلول فیوژن هیر است که موادی مانند آهن، کلسیم، زینک و خواص گیاهانی بسیار قوی و درمانگر است که بدون هیچ نگهدارنده شیمیایی، تأثیر بسزایی بر روی ریزش موی عادی دارد.

همه چیز درباره مزوتراپی مو

 کوکتل فیوژن با افزایش گردش خون موجب احیای سلول‌های مو می‌شود و با تأثیر بر روی تارهای موی ضعیف، ریزش مو را کاهش می‌دهد و رشد مو را تحریک و تسریع می‌بخشد. علاوه بر این، فیوژن هیر موجب آب‌رسانی به پوست سر می‌شود و غذای کامل برای موهای ضعیف و آسیب‌دیده است. انواع بی‌شمار کوکتل وجود دارد که با ترکیبات خاص خود هرکدام به‌گونه‌ای به احیای مو کمک می‌کنند.

پی آر پی بهتر است یا مزوتراپی

با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلف درمانی برای مبارزه با بیماری‌های مو مانند ریزش مو، کاهش رشد مو، کچلی و… رواج یافته است. یکی از دیگر از متدهای درمان مو، روش پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت است. دانشمندان دریافتند که در خون فرد موادی وجود دارد که می‌تواند موجب رشد مجدد مو شود درنتیجه مقداری از خون فرد گرفته‌شده و به پوست سر تزریق می‌شود که طی آن رشد دوباره موها را مشاهده خواهید کرد.

با افزایش روش‌های مختلف درمان، انتخاب میان آن‌ها نیز مقداری دشوار شده است؛ بنابراین برای افرادی که اقدام به استفاده از متدهای رویش مو می‌کنند، انتخاب روش درمانی مشکل است؛ خیلی‌ها میان انتخاب روش پی آر پی و مزوتراپی مو دچار تردید هستند و این سؤال است که آیا واقعاً پی آر پی تأثیرگذار است یا مزوتراپی مو؟

  1. در جواب باید گفت که هر دو روش می‌تواند تأثیرگذار باشد اما تفاوت‌هایی دیگری مانند مدت‌زمان مشاهده نتیجه توسط دو روش بین آن‌ها وجود دارد. برای مثال، درروش مزوتراپی باید تعداد جلسات تقریباً زیادی طی شود تا نتیجه مشاهده گردد اما درروش پی آر پی، در مدت‌زمان کوتاه‌تری نتیجه کار نمایان می‌شود.
  2. نکته مهم دیگر عوارض ناشی از این دو روش است که درروش اول یعنی پی آر پی عوارضی مانند مشاهده عفونت و آسیب‌های بافتی یا درد ناشی از انجام این روش درمان است. این در حالی است که مزوتراپی عوارض دیگری مانند ایجاد کبودی و قرمزی و خارش در محل انجام درمان دارد.
  3. حائز اهمیت است که محدودیت‌های استفاده از این دو روش برای گروهی خاص از افراد نیز می‌تواند تفاوت موجود میان این روش‌های درمان مو باشد. برای مثال مزوتراپی در افرادی که سابقه بیماری‌هایی مانند دیابت، هموفیلی، هپاتیت یا ایدز داشته‌اند و یا اینکه طاسی کامل در آن‌ها رخ‌داده است، روش کارآمدی نیست و پاسخ مناسبی به فرد نمی‌دهد. از طرف دیگر پی آر پی نیز محدودیت‌هایی برای افرادی که سابقه مصرف الکل و مواد مخدر داشته‌اند به همراه دارد و روش مناسبی برای درمان بیماری‌های مو در این افراد نیست.
  4. در رابطه با هزینه‌های انجام این دو روش باید گفت که هر دوی این روش‌ها در مقایسه با دیگر روش‌های درمان بیماری‌های مو هزینه به‌صرفه‌تر و مناسب‌تری دارند اما اگر هزینه انجام این دو روش را با همدیگر مقایسه کنیم وی آر پی هزینه کمتری داشته و ازلحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر نسبت به روش مزوتراپی مؤثر است.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *