هوس خوردن شکلات و دیگر مواد غذایی

هوس خوردن شکلات و دیگر مواد غذایی

 

هوس های غذایی عوامل مهمی برای ابتلای ما به چاقی و اضافه وزن هستند سعی کنید این هوس های غذایی را سرکوب کرده و با آن ها مقابله کنید. هر نوع هوس غذایی نشانه ای خطرناک برای ابتلای ما به کمبودهای انواع ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می روند در ادامه به برخی از این هوس های خوراکی اشاره خواهیم کرد.

محققان معتقدند که هوس خوردن شکلات‌ها، فقط چیزی نیست که مربوط به درون انسان‌ها باشد، بلکه عوامل فرهنگی و اجتماعی مثل تبلیغات سراسری شکلات‌ها در کشورهای مختلف هم در شکل‌گیری این هوس‌ها نقش دارند. مثلا در حالی که هوس خوردن شکلات در بین مردم آمریکالی شمالی خیلی شدید است، خانم‌هایی ژاپنی بیشتر هوس خوردن سوشی می‌کنند تا این‌که به شکلات‌ها علاقه‌مند باشند. یا مثلا آمار دیگری که در مجله Appetite چاپ شده است، نشان می‌دهد که فقط ۶ درصد خانم‌های جوان مصری به خورن خوراکی‌های شیرین علاقه دارند. چنین آمارهایی است که این فرضیه را تقویت می‌کند: هوس خوردن شکلات، ناشی از تبلیعاتی است که مغزهای انسان‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد!

بررسی‌های محققان در The American Journal of Clinical Nutrition نشان می‌دهد که هر دو هوس خوردن مواد قندی و چربی‌ها، روی مرکز لذت مغز تاثیر می‌گذارند، ولی در نهایت این هوس خوردن مواد قندی است که بر هوس چربی‌ها غلبه می‌کند. در این مطالعه، محققان سعی کردند تا فعالیت مغزی بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی را بررسی کنند و در این راستا، میلک‌شیک‌هایی طراحی کردند که از نظر کالری با هم یکسان بودند، اما یکی حاوی چربی بیشتری بود و دیگری حاوی قند بیشتر. در نهایت مشخص شد که نوع حاوی قند این میلک‌شیک‌ها بیشتر باعث فعال شدن ناحیه لذت مغز انسان‌ها می‌شود.

 

هوس خوردن هله‌هوله‌

اگر عاشق بیسکویت ترد، چوب شور، چیپس و غیره هستید زمان آن رسیده تا در سبک زندگی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. چون امکان دارد نشان‌دهنده استرس درونی‌تان باشد. علاوه بر این غدد فوق کلیوی شما مشغول ترشح زیاد هورمون‌هایی مانند کورتیزول (هورمون استرس) هستند که این کار نیاز به سدیم دارد؛ یعنی همان نمک خودمان. اگر میل زیادی به مصرف این قبیل هله‌هوله‌های شور دارید احتمالا فرد مضطربی هستید.

هوس خوردن نوشیدنی‌های گازدار

عشق نوشابه‌اید؟ هر جا می‌روید قبل از هر سفارشی اول نوشابه‌تان را باز می‌کنید؟ میل شدید به نوشیدن انواع نوشیدنی‌های گازدار می‌تواند نشان‌دهنده نیاز بدن به کلسیم باشد. باید بدانید که نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف نوشیدنی‌های گازدار از نوع کولاها با کاهش تراکم استخوانی در خانم‌ها ارتباط دارد. در واقع هر چه نیازتان به کلسیم بیشتر می‌شود میلتان به خوردن نوشابه نیز بیشتر می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *