هویج پلو را با استفاده از زعفران خوشرنگ کنید!

هویج پلو را با استفاده از زعفران خوشرنگ کنید!

طرز تهیه هویج پلو

هویج پلو را میتوانید با استفاده کردن از زعفران به یک غذای کاملا مجلسی تبدیل کنید در زیر طرز تهیه هویج پلو را برای شما قرار داده ایم اگر میخواهید این غذا را مجسلی تر کنید میتوانید از مرغ و یا گوشت در آن استفاده کنید.

مواد لازم

برنج  ۳ لیوان
هویج بزرگ ۳ عدد
پیاز  ۲ عدد
دارچین ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم
زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم

 

هویج پلو را با استفاده از زعفران خوشرنگ کنید!

برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت در مقداری اب و نمک خیس دهید. سپس با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.بعد با اب ولرم ابکشی کنید ( برنج را زمانی ابکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف ان نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

پیازها را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود . هویج ها را رنده کنید و به پیاز اضافه نمائید ، مواد را مدام هم بزنید تا ته نگیرند. پس از اینکه رنگ هویج ها عوض شد کمی زردچوبه ، نمک و فلفل را همراه با ۱ لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید. سپس در ظرف را بگذارید تا مواد با حرارت ملایم حدود ۲۰ دقیقه بپزند.

پس از ۲۰ دقیقه که مواد کاملا مغز پخت شدند و آب اضافی شان کشیده شد زیر حرارت را خاموش کنید و درب ظرف را بردارید تا مواد خنک شوند ( اگر مواد داغ باشند پس از  اضافه کردن به برنج ، پلو خمیر میشود ).

ته قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را کف آن قرار دهید سپس یک لایه برنج و روی آن یک لایه از مایه هویج بریزید و کمی دارچین روی مواد بپاشید. تمام برنج و مواد را به همین صورت مخلوط کنید و لایه آخر را با برنج بپوشانید. در انتها زعفران دم کرده را با مقداری آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. حرارت را بالا ببرید تا برنج بخار کند، سپس زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

نکته : هنگام تهیه انواع پلوی مخلوط به این نکته حتما توجه کنید که موادی که با پلو مخلوط میکنید بیش از حد آبدار نباشد تا پلو خمیر نشود ، پوست هویچ را پس از شستن با استفاده از پوست کن بردارید ، اینکار هم موجب خوشرنگ تر شدن هویج میشود و هم ویتامین های ان را حفظ خواهد کرد.

برای: ۳ نفر
حاضر است در : ۷۵ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, پیاز, دارچین, روغن, زعفران, هویج


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.