وابستگی شدید با مصرف تنباکو و حشیش

وابستگی شدید با مصرف تنباکو و حشیش

خطرات وابستگی شدید به حشیش و تنباکو

در مطلب زیر در مورد خطرات وابستگی شدید نسبت به حشیش و تنباکو را برای شما قرار داده که محققان طبق جدیدترین تحقیقاتی که انجام داده اند به وابستگی میان این دو ماده مخدر اشاره کرده است.

براساس گزارش Frontiers in Psychiatry، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که حشیش را همراه با تنباکو مصرف می‌کنند، انگیزه کمتری برای ترک این ماده مخدر دارند. محققان کالج دانشگاهی لندن برای اولین بار است که از این منظر به بررسی رابطه بین تنباکو و حشیش می‌پردازند.

در این مطالعه، پرسش‌نامه‌هایی مربوط به ۳۳ هزار و ۶۸۷ نفر از افرادی مورد بررسی قرار گرفت که از حشیش استفاده می‌کردند. این افراد در ۱۸ کشور جهان از جمله کشورهای آمریکایی، اروپایی و استرالیا زندگی می‌کردند. میانگین سنی آنان ۲۷.۹ بود و ۲۵.۹ درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دادند.

نتایج نهایی نشان داد که خاصیت اعتیادآور حشیش نسبت به تنباکو کمتر است اما ترکیب کردن حشیش و تنباکو، انگیزه افراد برای کنار گذاشتن مصرف این مواد مخدر را کاهش می‌دهد. درواقع‌، کسانی که حشیش را بدون تنباکو مصرف می‌کنند، ۶۱ درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد که به کمک‌های تخصصی برای مصرف کمتر حشیش نیاز پیدا کنند.

حتی شانس کمک خواستن آنان از دیگران برای کاهش مصرف تنباکو، ۸۰.۶ درصد بیشتر از افراد دیگر است. به نظر محققان، شیوه مصرف حشیش بر روی انگیزه افراد برای ترک کردن این ماده مخدر تاثیر مهمی می‌گذارد و حتی احتمال تلاش افراد برای ترک مصرف حشیش تحت تاثیر شیوه مصرف قرار دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.