ورزشکاران پرورش اندام حتما بخوانید!!

ورزشکاران پرورش اندام حتما بخوانید!!

نکاتی در مورد ورزشکاران پرورش اندام

در مطلب زیر در مورد داروهای بسیار خطرناکی که در باشگاههای ورزشی براحتی و بدون هیچ نظارتی در دسترس ورزشکاران پرورش اندام قرار می گیرد صحبت کرده است و در مورد عوارض باورنکردنی این داروها مطلب گذاشته شده است.

متاسفانه وقتی فردی وارد باشگاه پرورش اندام می‌شود بتدریج متوجه می‌شود که صرفا با ورزش و غذا نمی‌تواند بدن خود را مشابه ورزشکاران دیگر درآورد. بنابراین برای ادامه کار ناگزیر به سوی داروهای استروئیدی می‌رود. در باشگاهها نیز به وفور چنین داروهایی وجود دارد و ورزشکاران به راحتی قادر به خریداری چنین داروهایی هستند.

متاسفانه هیچ نظارتی روی باشگاههای پرورش اندام وجود ندارد و کسی نیست که مصرف این داروهای خطرناک را ممنوع کند. مصرف هورمون‌ههای استروئیدی یا هورمون‌های مردانه مانند سم در بدن مردان عمل می‌کند. اگر این هورمونها مصرف شود مثل فیدبک منفی عمل می‌کنند. یعنی هورمونهای غده هیپوفیز را مهار می‌کنند

و مانع ترشح هورمونی‌های مردانه می‌شوند. مهار هورمونها باعث تحلیل بیضه‌ها می‌شود. این اختلال آتروفی بیضه نام دارد. شاید در کوچه و خیابان با افراد پرورش اندامی مواجه شده باشید که جثه‌های بزرگی هم دارند. در بدن این افراد به صورت کاذب آب جمع شده است. داروهای استروئیدی باعث می‌شود

که بیضه‌ها تحلیل بروند. تحلیل بیضه‌ها نیز باعث ناباروری می‌شود. ناباروری و کوچک شدن بیضه‌ها باعث اختلافات زناشویی نیز می‌شود. این اختلال غیر قابل برگشت است. البته تحلیل بیضه‌ها فقط یکی از عوارض داروهای استروئیدی است. بنابراین همه کسانی که ورزش پرورش اندام را انتخاب می‌کنند بدانند که با مصرف چنین داروهایی چنین عاقبتی خواهند داشت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *