عوض دستگاه بدنسازی، از وزن خودتان استفاده کنید

عوض دستگاه بدنسازی، از وزن  خودتان استفاده کنید

ورزش بدون دستگاه: فکر نمی کنم کاری آسانتر و راحت تر از بلند کردن وزن بدن خودمان وجود داشته باشد. بدن هرشخصی برای او همانند  دستگاه های  ورزش های قدرتی است. آن را بلند می کنید، پایین می برید، انحنا می دهید، می چرخانید و در تمام جهات خم می کنید. یعنی تمریناتی مثل بالا بردن پاها، درازنشست، شنای سوئدی و حرکاتی مشابه. وقتی بدن را حرکت می دهید در حال مبارزه با نیروی جاذبه هستید که نیرویی قابل توجه است.

ورزش بدون دستگاه: برای نگهداری از بدنتان نیاز به جای خاصی ندارید و به راحتی نقل مکان می کنید علاوه بر ان شنای سوئدی و بارفیکس هم از تمرینات بسیار موثر در تقویت عضلات بالاتنه اند که فقط با دخالت وزن بدن اجرا می شوند. اگر واقعا قصد تقویت بالاتنه ی خود را دارید شنای سوئدی و بارفیکس را به برنامه ی تمرینات قدرتی تان اضافه کنید.

ورزش بدون دستگاه: استفاده از وزن بدن می تواند راهی برای آغاز تمریناتی باشد که قدرتی و مستلزم به کارگیری نیروی مقاومت اند. وقتی برای نخستین بار حرکت اسکوات را انجام می دهید همان خم و راست شدن بدن قدرت زیادی را ایجاب می کند ولی پس از مدتی و با افزایش نیروی بدنی مجبور می شوید از وزنه های آزاد، کش های ورزشی، دستگاه یا توپ برای شدت بخشیدن به تمرینات استفاده کنید.

معایب استفاده از وزن بدن:

ورزش بدون دستگاه:آیا تاکنون بارفیکس انجام داده اید؟ کار بسیار مشکلی است. بسیاری از افراد تا قبل از انجام دادن دست کم چند ماه تمرینات قدرتی قادر به بالا کشیدن خود از بارفیکس نیستند ولی پس از آن برای آنها به حرکتی ساده تبدیل می شود. برای تداوم پیشرفت هایتان به بعضی تجهیزات ورزشی یا رفتن به باشگاه ورزشی نیاز خواهید داشت.

هنگام استفاده از وزنتان به نکات زیر توجه کنید:

  • وزن شما همان نیروی مقاومت است. این نکته را به خاطر بسپارید و همچون بسیاری از موارد دیگر زیاده روی نکنید. به تدریج شروع کنید و با احتیاط ادامه دهید. اگر مدتی طولانی است که ورزش نکرده اید حتی وزن خودتان هم می تواند سبب کوفتگی شود.
  • تمرینات تان را متحول کنید. همان طور که گفتیم برای شدت بخشیدن به تمرینات لزومی به افزودن نیروی مقاومت بیشتر نیست. می توانید با تکرار بیشتر اضافه کردن ست، کاستن از سرعت تمرینات یا ایجاد تغییر در وضعیت استقرار بدن، نیروی مقاومت و در نتیجه فشار وارد بر بدن را افزایش دهید.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.