چند شیوه ورزشی برای ماندن در مسیر صحیح

ورزش و ناامیدی: همراهان همیشگی  سایت روزنه در این پست میخواهیم برایتان درمورد واقع بین بودن در ورزش و ثابت قدم بودن در انجام ورزش صحبت کنیم سعی کنید در هنگام انجام ورزش هرگز ناامیدی به خود راه ندهید  چون ناامیدی باعث می شود که ورزش کردن را رها کنیم

پوشیدن لباس و کفش های ورزشی قشنگ و راحت علاوه بر تقویت انگیزه ی ادامه ی تمرینات می تواند احساس ورزشکار حرفه ای را نیز در شما ایجاد کند. حسی که سبب می شود سایر ورزشکاران هم شما را یکی از خودشان بدانند اما این واقعیت نباید منجر به اعتیاد شما به خریدن انواع لباس های ورزشی شود.

واقع بین باشید:

تلاش برای انجام دادن کارهای شگفت انگیز یا انتظار بیش از اندازه از خود به ناامیدی منجر می شود. در اینجا به چند روش برای ماندن در مسیر درست می پردازیم:

  • خودتان را کنترل کنید. هر دی وی دی ورزش ای که می بینید، بخرید. به هر پادکست موجود در بازار گوش ندهید و با هر دستگاه بدن سازی که روز اول در باشگاه می بینید، کار نکنید. شدت تمریناتتان را کنترل کنید تا در روزهای بعد مبارزه ی بهتری ارائه دهید.
  • به خودتان فرصت بدهید. بدانید که سرعت پیشرفت در همه ی افراد یکسان نیست. الهام گرفتن از دیگران بسیار خوب است به شرط آنکه موفقیت آنها سبب کندی پیشرفت شما نشود. هر روز از خودتان بپرسید که چرا کفش های ورزشی می پوشید و از اینکه مصمم تمرین می کنید تا به هدفتان که یک روز در میان، ۵ کیلومتر پیاده روی است، برسید، به خودتان افتخار کنید. مهم نیست اگر همسایه تان روزی ۱۶ کیلومتر می دود، قدرت جسمانی همه یکسان نیست.حتی اگر کمترین امیدی هم به بلند کردن و بالا بردن وزنه ی ۲۰۰ کیلویی نداشته باشید فقط فکر شرکت در رویدادی ورزشی می تواند سبب جهش در برنامه های تمرینات بدنی شما شود. از جمله گزینه های بی شماری که می توانید در آن شرکت کنید: پیاده روی ۵ کیلومتر، دو ۱۰ کیلومتر، مسابقات کوچک سه گانه شامل شنا، دوچه سواری و دو، است. شما از زمانی که هزینه ی شرکت در مسابقه را می پردازید هدفمندتر عمل خواهید کرد. ضمنا احساسی که از موفقیت احتمالی در مسابقه به شما دست می دهد وصف ناپذیر است.

    چند شیوه ورزشی برای ماندن در مسیر صحیح

  •  

     

     

    بی حوصلگی، دشمن هر نوع تمرین ورزشی است.

    در اینجا به چند روش پیشگیری از بی حوصلگی و حفظ نشاط اشاره می کنیم:

    • خودتان را سرگرم کنید. اگر در حال راه رفتن روی تردمیل با آی پد به آهنگ مورد علاقه تان گوش بدهید، ۳۰ دقیقه به نظرتان کمتر از ۱۰ دقیقه می آید. اما اگر اتفاقا آی پدتان را در خانه جا گذاشته باشید آن وقت است که ۳۰ دقیقه همچون ۳ ساعت خواهد گذشت. برای بسیاری از مردم سرگرمی می تواند به معنای چسبیدن به تمرینات ورزشی یا در رفتن از زیر آن باشد. در حال حاضر در بعضی از باشگاه های ورزشی، خدماتی مثل ورودی های MP۳ در تمام دستگاه های قلبی- عروقی یا بیش از ۵۰۰ کانال سرگرم کننده ارائه می شود.
    • تمرینات را ترکیبی کنید. بعضی از مردم با انجام دادن تمرینات یکنواخت به احساس رضایت می رسند. بعضی به دوچرخه سواری همراه با مردی ۶۷ ساله عادت دارند. بسیاری از ما برای حفظ انگیزه، به تنوع نیاز داریم به همین سبب شاید بی میل نباشید که بعضی از تمرینات ورزشی جانبی را هم که به معنای ترکیب تمرینات است امتحان کنید. ورزش را می توانید به اشکال مختلف انجام دهید دوشنبه ها دو، سه شنبه ها یوگا، چهارشنبه ها پیاده روی و به همین ترتیب ادامه دهید. یا اینکه در سرعت و نوع زمین ورزش تنوع ایجاد کنید یک روز روی سطح صاف و با سرعت زیاد و روز بعد روی سطح شیب دار و آهسته راه بروید. می توانید ابزارهای ورزشی مخلف را هم امتحان کنید یک جلسه دستگاه های بدن سازی و جلسه ی بعد دمبل. به ا ین ترتیب علاوه بر جلوگیری از یکنواختی از بروز آسیب های محتمل در اثر حرکات تکراری هم پیشگیری می شود

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.