ویتامین D چه تاثیری بر بیماری ام اس دارد؟

ویتامین D چه تاثیری بر بیماری ام اس دارد؟

کاهش بیماری ام اس با مصرف ویتامین D

جدیدترین خبرهای پزشکی حاکی از آن است که با مصرف مداوم ویتامین D میتوانید خطر مبتلا شدن به بیماری ام اس را کاهش دهید و خود را از این بیماری خطرناک نجات دهید.

یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در Neurology، شواهدی را تقویت می‌کند مبنی بر این‌که ویتامین D می‌تواند برای افراد مبتلا به MS مفید باشد. این مطالعه فقط نشان می‌دهد که مقدار خیلی زیادی از ویتامین دی (۱۰۴۰۰ واحد بین‌المللی در روز)، میزان سلول‌های سیستم ایمنی خاصی که در روند بیماری MS نقش دارند را کاهش می‌دهد.

دکتر پیتر کالابرسی، استاد دانشگاه جان هاپکینز و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «من قصد ندارم که هیچ ادعایی فراتر از این مطرح کنم». دکتر کالابرسی به همراه تیم تحقیقاتی‌اش در این مطالعه، مصرف ویتامین D در بین ۴۰ فرد بزرگسال را بررسی کردند. یک گروه در طول شش ماه،

هر روز ۱۰۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف می‌کرد و گروه دیگر، روزانه فقط ۸۰۰ واحد بین‌المللی از ویتامین D. در پایان مشخص شد اعضای گروهی که مقدار زیادی ویتامین D مصرف کرده بودند، با تغییراتی مواجه شده‌اند. در واقع، فعالیت سیستم ایمنی

بدن این افراد دچار تغییر شده بود. مهم‌ترین تغییر این بود که سلول‌های تولیدکننده پروتئین التهابی interleukin-۱۷ کمتر شده بودند. با همه این نتایج، دکتر کالابرسی تاکید می‌کنند که مصرف ویتامین D برای بیماران MS فقط باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:

علائم شایع کمبود ویتامین های مختلف در بدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.