ویژگی اسباب بازی کودکان و پاسخ به سوالات مادران

ویژگی اسباب بازی کودکان و پاسخ به سوالات مادران

ویژگی اسباب بازی کودکان

مطلب زیر اختصاص دارد به ویژگی اسباب بازی کودکان که باید همه این این اسباب بازی ها این ویژگی ها را داشته باشد تا یک وسیله آموزش خوب بشمار برود.

همایونیان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره ملاک‌های انتخاب اسباب‌بازی برای کودکان، اظهار داشت: موقع انتخاب اسباب‌بازی باید سن و نیاز کودک را در نظر گرفت. بر این اساس لزومی برای تهیه اسباب‌بازی‌های گران و زینتی بدون توجه به کارایی آنها وجود ندارد چرا که آنچه در بازی کودکان اهمیت دارد وقتی است که والدین آنها برای بازی با فرزندان خود اختصاص می‌دهند نه قیمت اسباب‌بازی.

 

اسباب‌بازی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

وی افزود: والدین می‌توانند با تکه‌های پارچه توپ درست کرده و با کودک خود بازی کنند و از این طریق علاوه بر سلامت جسمانی و تحرک کودک خلاقیت او را نیز تقویت کنند.

 

مضرات بازی با تلفن همراه تلفن‌همراه و رایانه

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: والدین در قالب بازی می‌توانند علاوه بر رشد خلاقیت کودک خود را به لحاظ جسمانی در وضعیت سالمی نگه دارند. بازی با تلفن همراه،‌ تبلت، رایانه و ابزار دیجیتال از رشد حرکتی کودک می‌کاهد و علاوه بر مشکلات بینایی و اسکلتی موجب افزایش وزن او می‌شود.

این روانشناس کودک ادامه داد: بازی می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس کودک نیز مؤثر باشد والدین برای این مهم باید اجازه دهند تا کودک نیز گاهی برنده بازی باشد اما نباید به گونه‌ای رفتار کنند که کودک بدون تلاش به برد دست یابد.

بر این اساس بهتر است یکبار والدین برنده شوند، یکبار کودک و بعد کودک با تلاش خود به برد دست یابد. این موجب می‌شود تا برای پیروزی تلاش کند و مزه برنده شدن را بچشد.

 

موقع بازی کودک را نترسانید

وی افزود: گاهی باید به کودک اجازه داد تا بازی و اسباب‌بازی را انتخاب کند منتهی نباید این نکته را فراموش کرد که والدین باید از دادن اسباب بازی‌های تیز و برنده و پرخطر به کودکان کم سن بپرهیزند و موقع بازی کودک را نترساند. همچنین تشویق و راهنمایی می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس کودک مؤثر باشد.

 

بازی مناسب پرخاشگری کودک را کاهش می‌دهد

این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد: یکی از اهدافی که می‌توان در بازی با کودکان دنبال کرد حذف برخی ویژگی‌های منفی مانند پرخاشگری و افزایش اعتماد به نفس کودک است توصیه می‌شود والدین ابتدا از اسباب‌بازی‌های ساده استفاده کنند تا کودک طعم برنده شدن را چشیده و ترس او از بازی بریزد سپس با اسباب‌بازی‌های پیچیده‌تر بازی کند تا مهارت او ارتقا یابد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *