پایان سه ماهه اول بارداری از هفته دوازدهم

پایان سه ماهه اول بارداری از هفته دوازدهم

در سه ماهه اول بارداری چه میگذرد؟

خبری خوش برای مادران باردار بعد از پایان هفته دوازدهم سه ماهه اول بارداری را با موفقیت گذرانده اید بنابراین مطلب زیر حاکی از اتفاقات جالب این هفته می باشد که امیدوارم به دقت مطالعه فرمایید.

کودک شما چگونه تغییر میکند؟

در این هفته نوزاد شما به اندازه ی یک آلو شده است. تقریبا اکثر ارگان ها و اندام هایش در جای خود قرار گرفته اند و هنوز کار زیادی برای تکامل آن ها دارد. در این زمان حرکات دستگاه گوارش او که برای غذا خوردن ضروری هستند شروع می شوند و مغز استخوان او شروع به تولید گلبول های سفید می کند که برای دفاع از بدن او وقتی که از محیط امن بدن شما خارج شد ضروری هستند. همچنین، غده ی هیپوفیز او شروع به فعالیت خواهد کرد.

شما چگونه تغییر می‌کنید؟

اکثر خانم ها در این زمان سرگیجه هایی را حس می کنند که عامل آن ها هورمون پروژسترون است. این هورمون باعث می شود که رگ های خونی بدن شما تنگ شوند که خون بیشتری به نوزاد شما اختصاص یابد. به همین دلیل شما احساس سرگیجه خواهید داشت و احساس می کنید دنیا دور سر شما می چرخد. برای بهتر شدن این علائم، غذا را با حجم کم ولی در وعده های متعدد بخورید، به اندازه کافی استراحت کنید و وقتی دراز کشیده یا نشسته هستید به آرامی بلند شوید و از بلند شدن ناگهانی خودداری نمایید.

توصیه‌ها عملکرد جنسی:

آیا دوست صمیمی شما گفته است که در زمان بارداری اش بیشتر تمایل به مسائل جنسی داشته ولی شما کاملا نسبت به مسائل جنسی سرد هستید؟ چه اتفاقی برای تمایلات جنسی شما افتاده است؟ هورمون ها اثرات متفاوتی در بدن زنان مختلف دارند. در بعضی از خانوم ها اثر تحریکی برای مسائل جنسی دارند و در بعضی دیگر سردمزاجی را به دنبال خواهد داشت. به هر حال بدانید که این علائم برای شما طبیعی است. فقط سعی داشته باشید با همسرتان ارتباط عاطفی را حفظ کنید. به یاد داشته باشید و به همسرتان نیز یادآوری کنید که در اکثر زنان در سه ماهه ی دوم بارداری احساسات جنسی باز خواهند گشت.

علایم کاهش احساس نیاز به ادرار:

بالاخره از شر این احساس بد نیاز به ادرار در حال خلاص شدن هستید. ولی حتما سعی کنید تمرین کگل خود را مرتبا انجام دهید تا از بی اختیاری ادراری ناشی از بارداری جلوگیری کنید.

تمرین کگل:

عضلات لگن را منقبض کرده، به مدت یک ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را روزی سه بار و هربار ده مرتبه انجام دهید. به‎ تدریج تعداد انقباضات و دفعات را در روز افزایش دهید.

خستگی:

در طول این سه ماهه ی اول بدن شما سخت کار می کند تا جفت را در بدن شما بسازد. به نظر می رسد که یکی درحال مصرف کردن انرژی شماست. بنابراین در هر زمانی که توانستید استراحت کنید. خوب بخوابید قبل از اینکه نوزاد شما به دنیا بیاید و ساعت ۳ صبح شما را برای شیر دادن از خواب بیدار کند.

بزاق بیش از حد:

این علامت بد بارداری احتمالا با وارد شدن شما به ماه دوم بارداری از بین خواهند رفت. پس ناراحتی خود را با جویدن آدامس های بدون قند و دهانشویه به حداقل برسانید.

بادگلو کردن:

یک راه برای کاهش این علامت بد بارداری این است که زمان مصرف غذای خود را طولانی کنید. سریع غذا خوردن باعث می شود به همراه غذا شما هوا را نیز ببلعید. این باعث می شود لقمه های هوای بلعیده شده نیز باعث احساس ورم بیشتر در شکم شما شود.

افزایش حس بویایی:

احتمالا حس بویایی شما باز هم بیشتر شده است. بهتر است پنجره های خانه را باز بگذارید و یا یک لیمو در نزدیکی خود داشته باشید. وقتی شما با یک بوی تهوع آور مواجه شدید با گرفتن لیمو جلوی بینی خود این حس را می توانید از بین ببرید.

افزایش ترشحات واژینال:

افزایش ترشحات بیش از حد در طول بارداری شما کاملا طبیعی است. برای این موضوع باید از استروژن خود ممنون باشید که باعث افزایش ترشح مخاطی بدن شما می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.