پخت استیک با سس مخصوص همراه با استفاده از آب میوه

پخت استیک با سس مخصوص همراه با استفاده از آب میوه

طرز پخت استیک با سس مخصوص

در زیر طرز پخت استیک با سس مخصوص را برای شما قرار داده ایم در این استیک از آبگوشت و آب میوه در این غذا استفاده شده است امیدوارم که این غذای بسیار خوشمزه را با خامه تهیه کنید .

پخت استیک با سس مخصوص

گوشت ۶۰۰ گرم  .  آب گوشت ۱ لیوان  .  آب میوه ۱/۴ لیوان  .  روغن ۲ قاشق غذاخوری

خامه ۱/۴ لیوان  .  پیاز یا موسیر خرد شده ۱/۴ لیوان  .  جعفری خرد شده ۴ قاشق غذاخوری

 

پخت استیک با سس مخصوص همراه با استفاده از آب میوه

گوشت را به ۴ تکه برش بزنید ، دو طرف گوشت ها خوب نمک بپاشید و ۳۰ دقیقه کناری قرار دهید تا استراحت کنند سپس با دستمال کاغذی گوشت را خوب خشک کنید ( استفاده از نمک برای خروج آب اضافی گوشت و جلوگیری از سفت شدن استیک پس از پخت است ).

۲ قاشق روغن را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه داغ شد گوشت ها را داخل آن قرار دهید ، پس از اینکه یک طرف برشته شد برگردانید تا طرف دیگر گوشت نیز برشته شود سپس کناری قرار دهید (دقت کنید که حرارت زیاد باشد تا گوشت اب نیندازد ).

داخل همان ماهیتابه که گوشت را سرخ کرده اید پیاز یا موسیر خرد شده بریزید و تفت دهید تا نرم شود سپس آب گوشت و آب میوه را اضافه کنید ، اجازه دهید سس کمی بجوشد سپس خامه را اضافه کنید و با حرارت متوسط هم بزنید تا سس غلیظ شود.

جعفری خرد شده ، نمک و فلفل را به سس اضافه کنید و از روی حرارت بردارید ، استیک را در ظرف بگذارید و سس را روی ان بریزید و سرو کنید.نکته ها : اندازه استاندارد استیک ۲۰ سانتیمتر در ۱۵ سانتیمتر و قطر ۳ سانتیمتر است ، میتوانید از گوشت فیله گوسفند یا گوشت راسته گوساله یا هر گوشتی که میزان چربی خوبی دارد استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.