پخت نان باگت فرانسوی کلاسیک با استفاده از روش زیر

پخت نان باگت فرانسوی کلاسیک با استفاده از روش زیر

 

پخت نان باگت فرانسوی کلاسیک

پخت نان باگت فرانسوی کلاسیک عنوان نان بسیار خوشمزه فرانسوی میباشد که در زیر به پخت آن با یک روش جدید اشاره کرده ایم مواد لازم این نان شبیه نان های دیگر میباشد و روش پخت این نان متفاوت است.

 

شکر ۱ قاشق چایخوری  .  آب ولرم ۲۲۵ میلی لیتر  .   مخمر خشک فعال ۱ پاکت

آرد نان پزی سفید ۳۵۰ گرم   .  نمک ۱ قاشق چایخوری

 

باگت فرانسوی کلاسیک یک روزه بیات می شود، پس بهتر است در اولین فرصت خورده شود.طرز تهیه: شکر را در آب ولرم حل کنید، سپس مخمر ها را روی آن بریزید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند تا زمانی که کف کند یا پر از حباب شود.آرد و نمک را در کاسه ای بزرگ مخلوط کنید. چاله ای در وسط آن ایجاد کنید، مایع مخمر را در آن ریخته و هم بزنید

تا خمیر نرمی حاصل شود. آن را روی یک سطح آردپاشی شده قرار داده و ورز دهید تا خمیری نرم، یکدست و انعطاف پذیر بدست بیاید.به شکل متناوب می توانید به مدت ۵ دقیقه توسط یک میکسر با تیغه ی خمیر گیر آن را هم بزنید. خمیر را درون کاسه ای چرب شده قرار دهید، آن را برگردانید تا همه سطوحش چرب شوند و روی آن را بپوشانید تا در دمای اتاق ور بیاید و حجم آن دو برابر شود.

خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده قرار داده و به آرامی آن را با دست صاف کنید. سپس آن را به شکل یک چهارگوش ۴۰ در ۳۰ سانتی متری پهن کرده و از وسط طوری ببرید که دو چهار گوش ۲۰ در ۳۰ داشته باشید. هر قطعه را از سمت درازتر رول کنید، حباب های هوا را خارج کنید. شکاف های دو انتهای رول و شکاف طولی را با فشار انگشت روی خمیر از بین ببرید. سمت شکاف دار را رو به پایین قرار دهید،

دو قطعه را با فاصله ی ۸ سانتی متر روی یک سینی فر چرب شده قرار داده و در هر ۵ سانتی متر شکاف هایی به صورت مورب در سرتاسر نان ایجاد کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید تا اندازه آن دو برابر شود.در همین زمان فر را از قبل تا دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. پوشش روی نان ها را برداشته و آن را ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یا تا زمان که قهوه ای طلایی شود در فربپزید. نان را روی قفسه های سیمی خنک کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.