پرورش حافظه با کمک مکمل ها

پرورش حافظه با کمک مکمل ها

برای تقویت حافظه بهتر است از  برخی مکمل های غذایی کمک بگیرید از جمله می توانیم به مکمل هایی مانند اسیدفولیک، ویتامین Eو B12 اشاره کنیم. گیاهانی مانند جنسینگ نیز تاثیر زیادی بر سلامت ذهن و هوش شما میگذارند.

زمانی که خسته یا مضطربید، مغز شما هم حس و حال خوبی ندارد. در این شرایط مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند به بازتوانی مجدد مغز و افزایش قدرت حافظه کمک کند. به گفته متخصصان شاید این مواد مستقیماً تأثیری بر حافظه نداشته باشند اما با تحریک فعالیت مغز باعث بازگشت توانایی نرمال مغز شده و قدرت زبان، حافظه و توجه و تمرکز را بالا می‌برد. مکمل‌های غذایی که بدین منظور مصرف می‌شود اغلب حاوی اسیدهای چرب، ویتامین‌های و مواد معدنی و گیاهی نظیر جینسینگ است.

قرص های هوش :

۱-اسید فولیک :برای رفع هموسیستئین ( اسید آمینه خطرناک ) بدن لازم است. تحقیقات ثابت کرده است در اثر کاهش اسید فولیک، ویتامین هایB6 وB12 در خون، مشکلاتی نظیر کاهش سطح  ادراک در افراد مسن، اشکال در یاد آوری، تمرکز حواس و افزایش هموسیستئین خون به وجود می آید.

۲-ویتامینB12 :برای نگهداری سلول های عصبی ضروری است. حتی اگر این ویتامین در حداقل مقدار طبیعی باشد، برای بدن مضر است و بایستی دارای مقدار نرمال خود باشد. رفتار و حافظه افراد با مکمل دهی ویتامین های گروهB بهبود می یابد. در کمبود این ویتامین ها سطح ادراک و آگاهی کم می شود، طوری که کسی هم متوجه نمی شود.

البته نباید محتوای ویتامینB موجود در غذا را بشمارید. وجود ویتامین هایB و Aکه بیشتر از صد در صدRDA را تامین کند، سالم و موثر است.

۳-ویتامین E: مغز شما را از آسیب حفظ می کند. مطالعات طولانی مدت نشان داده، مکمل ویتامینE خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد ،LDL را بی اثر می کند و احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد.

همچنین وخامت بیماری آلزایمر افراد را آهسته می کند. اثر آنتی اکسیدانی ویتامینE تشکیل پلاک های آمیلوئیدی را که باعث التهاب و کج شدن انتهای اعصاب می شوند، متوقف می کند.

یکی از اعمال ویتامینE  رقیق کردن خون است. مصرف روزانه ۸۰۰-۲۰۰ واحد بین المللی ویتامینE توصیه می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *