پسته و این خواص باورنکردنی در درمان

پسته و این خواص باورنکردنی در درمان

پسته و این خواص باورنکردنی در درمان
به شما گفته شده است که آجیل یک نیروگاه تغذیه است و خوردن تعداد کمی از آنها هر روز می تواند شما را از دکتر دور نگه دارد. در حالی که بادام، کاکائو و گردو به عنوان “سالم ترین آجیل ها” شناخته می شوند، پسته ها به خاطر مواد معدنی و مواد مغذی که دارند نیز می توانند جزو این گروه از آجیل ها قرار گیرند. در اینجا چند مزیت پسته که برای سلامتی بدن شما مفید است، بیان شده است.
جلوگیری از سرطان
پسته غنی از یک نوع ویتامین E به نام گاما توکوفرول است. نشان داده شده است که این ویتامین خطر ابتلا به سرطان، به خصوص پروستات و ریه را کاهش می دهد. پسته همچنین دارای رزوراترول است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و برای جلوگیری از سرطان مورد استفاده قرار می گیرند.
درمان التهاب
التهاب مزمن می تواند به چندین بیماری مانند آرتریت، سندرم روده تحریک پذیر، کولیت زخمی و حتی آسم منجر شود. برخی از آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و فنل های موجود در پوست و هسته پسته های پخته شده دارای طبیعت ضد التهابی هستند و برای درمان التهاب استفاده می شوند.
کاهش فشار خون بالا در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲
آجیل های دارای فیبر مانند پسته برای رژیم غذایی ضد دیابت توصیه می شوند. آنها نه تنها به مدیریت دیابت کمک می کنند بلکه باعث کاهش فشار بر روی قلب افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شوند. در یک مطالعه، مصرف ۲ عدد پسته در روز باعث کاهش حجم کار در قلب، کاهش فشار خون و پاسخ بدن به استرس شد. نکته جالب توجه این است که پسته ها مقدار فشار خون اندازه گیری شده در آزمایشگاه را کاهش نمی دهند، اما کاهش اندازه فشار خون در “دنیای واقعی” و یا اندازه غیر معمول فشار خون دیده می شود، زمانی که شما حرکت می کنید یا در حال راه رفتن هستید و فعالیت های روزمره دیگر را انجام می دهید.
کاهش کلسترول
سطح کلسترول سالم پسته ها می تواند باعث کاهش کلسترول بد یا LDL و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. پسته نیز دارای فیبر بالایی است، یکی دیگر از مواد مغذی که برای تنظیم میزان کلسترول در قلب شما مفید شناخته شده است. در واقع، محققان نتیجه گرفته اند که مصرف۷۰ گرم پسته می تواند میزان کلسترول خون را ۸.۴ درصد و کلسترول بد را ۶.۶ درصد کاهش دهد.
درمان اختلال نعوظ
اگر دچار مشکل ED شوید، پسته ها می توانند به بهبود وضعیت شما کمک کنند. مطالعات نشان داده اند که یک رژیم غذایی غنی از پسته می تواند جریان خون را در آلت تناسلی شما بهبود بخشد و ED را درمان کند. شرکت کنندگان که ۱۰۰ گرم پسته را برای ۳ هفته خوردند، مشکل نعوظشان بهبود یافت (بدون عوارض جانبی).
حفظ سلامت استخوان
مزایای آجیل پسته به استخوان ها نیز مربوط می شود. آنها محتوای شگفت آور زیادی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم دارند. حتی مقداری ویتامین K وجود دارد، که برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است. این مواد مغذی باعث تقویت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با استخوان می شود.
سلامت چشم را ترویج می کند
دریافت کاروتنوئید ها معمولا با مصرف میوه های پرتقال و سبزیجات همراه است. اما پسته نیز این مزایا را دارد. آنها با دو کاروتنوئید به نام لوتئین و زاکسنتین بسته بندی می شوند. در واقع، پسته ها بالاترین سطح کاروتنوئیدها را نسبت به سایر مهره ها دارند. خواص آنتی اکسیدانی لوتئین و زاکسنتین قدرتمند هستند. آنها از بافت های چشم محافظت می کنند و از نور خورشید آسیب می بینند. این عامل مهمی در جلوگیری از انحطاط ماکولا مربوط به سن است.
کمک به کاهش وزن
اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، خوب است که هر روز تعداد انگشت شماری از پسته ها همراه با دیگر آجیل های درختی را مصرف کنید. فیبر موجود در پسته به شما کمک می کند تا مدت زمان طولانی خود را سیر نگه دارید و احتمال مصرف غذاهای ناسالم را کم کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که پسته را مصرف می کنند، نسبت به کسانی که میان وعده های غذایی با کربوهیدرات متوسط ​​و چربی متوسط ​​مصرف کرده اند، کاهش شاخص توده بدنی (BMI) را بیشتر کاهش دادند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *