پس انداز کردن زنان برای زندگی موثرتر است یا مردان؟

پس انداز کردن زنان برای زندگی موثرتر است یا مردان؟

پس انداز کردن زنان و مردان

مطلب زیر پس انداز کردن زنان و مردان را مورد بررسی قرار خواهد داد و این سوال مطرح می گردد که پس انداز کردن مردان بهتر است یا زنان ؟ و این پس انداز اگر توسط زنان و یا مردان انجام شود کدام موثرتر است؟

زن‌ها زودتر از مردها به تکاپوی فراهم‌کردن هزینه‌هایی می‌افتند که احتمال می‌دهند در دوران بازنشستگی به آن نیاز پیدا کنند.

محققان آمریکایی در بررسی نظرات ۲۰۰۰ زن و مرد شاغل دریافتند ۳۰ درصد از زنان بالای بیست‌ و سه ساله بر این عقیده‌اند که در دوران بازنشستگی خود از نظر اقتصادی با مشکل روبه‌رو خواهند شد حال آن‌ که این باور در مردان نمونه ۲۳ درصد بوده است.

در این میان ۲۲ درصد از این زنان در برابر ۲۳ درصد از مردان، پس‌انداز برای استفاده از آن در دوران بازنشستگی خود را شروع کرده بودند. جالب است از نظر مبلغی نیز زنان عقیده داشتند باید بتوانند حداقل ۱.۸ میلیون دلار پس‌انداز کنند تا از پس هزینه‌های دوره از کارافتادگی برآیند، حال آن‌که این مبلغ در نظر مردان ۱.۳ میلیون دلار اعلام شده است.

 

پژوهشگران بر این گمانند که این آینده‌ نگری برای غلبه بر اضطراب‌های ناشی از رسیدن به دوره بازنشستگی بوده و کسانی که قبل از سی سالگی بخشی از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند رضایت بیشتری از زندگی و اضطراب و ناامیدی کمتری نسبت به زنان دیگر خواهند داشت.

از سوی دیگر و بر اساس گزارش مرکز ملی آمار آمریکا، زنان با متوسط عمر ۸۰.۵ سال نسبت به متوسط عمر ۷۵.۵ سال برای مردان، معمولا پنج سال بیش از مردها عمر می‌کنند و یکی از دلایل رویکرد آنها به پس‌انداز زودتر برای دوره سالمندی، می‌تواند ناشی از همین طول عمر بیشتر زنان باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.