آیا میتوان با پیاده روی به وزن دلخواه رسید؟

آیا  میتوان با پیاده روی به وزن دلخواه رسید؟

پیاده روی و کاهش وزن

برای کاهش چربی شکم، ۵ روز در هفته یک پیاده روی سریع ۳۰ دقیقه ای انجام دهید. این مطابق با “دستور فعالیت های فیزیکی برای آمریکایی ها” است که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتشر شده است. طبق گفته NutriStrategy، اگر  ۱۵۵ کیلو وزن داشته باشید، یک حرکت ۳۰ دقیقه ای با سرعت ۳.۵ مایل در ساعت، ۱۳۴ کالری می سوزاند

پیاده روی و کاهش وزن : با وجود فراوانی تجهیزات ابر مدرن برای ورزش در محیط های بسته بسیار طبیعی است اگر لذت ورزش در فضای آزاد را که اغلب غیر از یک جفت کفش مناسب هزینه ای هم ندارد فراموش کنیم. با ورزش در هوای آزاد در هر دقیقه کالری بیشتری می سوزانیم زیرا امکان انجام دادن فعالیت هایی را می یابیم که نیاز به دخالت عضلات بیشتری در مقایسه با تمرینات مشابه شان در سالن دارد.

برای مثال در تمرین با دوچرخه ی ثابت سالانه  شما فقط در حال سواری گرفتن است طوربی که به راحتی می توانید مجله ای را هم در حین رکاب زدن ورق بزنید. اما هنگام دوچرخه سواری در فضای آزاد علاوه بر اینکه قفسه ی سینه، بازوها، شکم و عضلات پشت درگیر فعالیت هستند انرژی بیشتری نیز برای مقابله با نیروی مقاومت باد باید صرف کنید

پیاده روی و کاهش وزن: البته به شرط آنکه زمان شدت و تداوم لازم به آن اختصاص داده شود. بنابر مطالعات انجام شده تقریبا ۸۰ درصد کسانی که در اثر تمرینات طولانی موفق به کاهش وزن شده اند پیاده روی را به عنوان فعالیت اصلی شان انتخاب کرده اند.

پیاده روی و کاهش وزن:جذابیت پیاده روی در آن است که فقط در گذاشتن یک پا جلوی پای دیگر خلاصه می شود. مسلما میزان کالری سوزی در هر دقیقه پیاده روی نسبت به دویدن آهسته کمتر است اما اکثر مردم پیاده روی را به دویدن ترجیح می دهند. علاوه بر آن نرخ آسیب دیدگی در این افراد در مقایسه با دوندگان پایین تر است.

پیاده روی و کاهش وزن:بسیاری از  افراد پیاده روی را کاری کسالت آور می دانند و عده ای نیز با زدن به دل طبیعت سعی در مبارزه با این احساس دارند. تغییر منظره حتی زمین، صداها و رایحه نقش موثری در تغییر روحیه دارد.

آیا  میتوان با پیاده روی به وزن دلخواه رسید؟

لوازم ضروری برای پیاده روی

شاید سایر جانوران نیازی به تجهیزات ویژه نداشته باشند اما پاهای انسان فاقد پوشش طبیعی برای راه رفتن در دنیای مدرن اند. برای پیشگیری از بروز ناراحتی در کف پا، مچ پا، زانو، لگن و کمرتان، به یک جفت کفش مناسب پیاده روی نیاز دارید. این کفش باید دوام و استحکام کای برای طی مسافتی بین ۱۶۰۰ تا ۲۶۰۰ کیلومتر را داشته باشد. با نازک شدن آج یا باز شدن لبه های داخلی و خارج کفش، زمان تعویض آن رسیده است.

اگر قصد دارید در طبیعت یا زمین های سنگلاخ پیاده روی کنید برای محافظت از پاشنه و مچ پای خود حتما کفش هایی با کف زیرین آج دار و ساق بلند تهیه کنید. اگر می خواهید پایده روی تند بکنید بهتر است از کفش هایی با لایه ی نرم میانی استفاده کنید. اگر هم تصمیم به دویدن گرفته اید بهترین کار خریدن کفش مخصوص دو است.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *