پیشگیری از ام اس گرفتن جنین با این روش ها

پیشگیری از ام اس گرفتن جنین با این روش هاپیشگیری از ام اس گرفتن جنین با این روش ها

روش های پیشگیری از ام اس جنین

هنوز دلیل علمی برای علت بیماری ام اس پیدا نشده است ولی راه حل هایی وجود دارد که بتوان از بیماری ام اس پیشگیری کرد و این کار در زمان جنین بودن می شود انجام داد .

اگرچه علت اصلى ام‌اس همچنان ناشناخته است، اما روش‌هایى وجود دارند که مى‌توانند خطر ابتلاى جنین را به ام‌اس کاهش دهند. -دریافت ویتامین D را بالا ببرید روزانه کمى قدم زدن زیر نور آفتاب، بهترین محافظ جنین در برابر ام‌اس است. حتما میزان ویتامین D موجود در خونتان را اندازه‌گیرى کنید،

بسته به سن و شرایط دیگرتان، ممکن است بین ١۵٠٠ تا ٣٠٠٠ واحد در روز، به ویتامین D احتیاج داشته باشید. -سیگار نکشید محققان با بررسى وضعیت ۵٧۶ زن سیگارى باردار، تایید کردند که استعمال سیگار یکى از فاکتورهاى افزایش خطر ام‌اس در کودکان است.

مراقبت‌هاى پیش از باردارى را جدى بگیرید اطلاعات به دست آمده از ٣۵٨١۵ مادر و فرزند، نشان داد که افرادى که مادرانشان به دنبال مراقبت‌هاى پیش از باردارى بودند، ۱/۶ درصد کمتر از زنانى که بعد از سه ماهه اول به پزشک مراجعه کردند، به ام‌اس مبتلا شدند.

دیابت باردارى را کنترل کنید براساس نتایج به دست آمده، کودکانى که مادرانشان در دوران باردارى به دیابت مبتلا شده بودند، بیشتر در معرض ابتلا به ام اس قرار گرفتند. شاید نتوان از دیابت باردارى اجتناب کرد، اما مى‌توان آن را کنترل کرد. -مراقب اضافه وزن باشید زنانى که پیش از باردارى یا حین آن دچار چاقى بودند،

فرزندشان ۱/۷درصد بیشتر در معرض ابتلا به ام‌اس قرار گرفتند. -در زمان مناسب باردار شوید کودکانى که در اواخر فصل بهار متولد مى‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به ام‌اس هستند. زیرا مادر در دوران باردارى خود کمتر از نور خورشید بهره برده است. سعى کنید در فصل پاییز یا زمستان باردار شوید، تا بیشتر، در معرض آفتاب تابستانى و شانس دریافت ویتامین D قرار بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.