پیشگیری از بروز سرطان در زنان

پیشگیری از بروز سرطان در زنان

 

برای پیشگیری از ابتلای بانوان به امراض سرطانی می توانید از برخی روش های موثر کمک بگیرید. پزشکان دو عامل مهم مانند چاقی و سیگار را مقصر اصلی برای ابتلای زنان به انواع سرطان ها میدانند.سرطان تخمدان و سرطان دهانه رحم از خطرناک ترین سرطان های زنانه می باشند.

مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا (Cancer Research UK) با ارائه جدیدترین آمارهای این مرکز اعلام کرد که طی ۲۰ سال آینده، میزان ابتلا به سرطان در زنان تقریبا ۶ برابر سریع‌تر از مردان افزایش پیدا می‌کند. آمارهای این مرکز نشان می‌دهند که میزان ابتلا به سرطان در بریتانیا با نرخ ۰.۵ درصد در مردان و ۳ درصد در زنان روبه‌افزایش استو تا سال ۲۰۳۵ تقریبا ۴.۵ میلیون نفر از زنان بریتانیایی و ۴.۸ میلیون نفر از مردان بریتانیایی به یکی از انواع سرطان مبتلا خواهند شد. سیگار کشیدن و چاقی، دو عامل اصلی در افزایش میزان ابتلای زنان به سرطان هستند و بعضی از سرطان‌های ناشی از چاقی هم فقط در زنان مشاهده می‌شوند.

انواع سرطان‌هایی که در زنان روبه‌افزایش هستند و انتظار می‌رود که طی ۲۰ سال آینده حتی بیشتر هم بشوند، عبارت‌اند از سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم و سرطان دهان. اگرچه خطر ابتلا به سرطان می‌تواند وراثتی باشد، اما بررسی‌های مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا نشان می‌دهد که ۴ مورد از هر ۱۰ مورد ابتلا به سرطان در بریتانیا قابل پیشگیری است.

براساس گزارش این مرکز، موثرترین کارها در راستای پیشگیری از ابتلا به سرطان، بدین ترتیب هستند: سیگار نکشیدن؛ حفظ وزن در محدوده استاندارد و سالم؛ رژیم غذایی سالم و متعادل؛ تماس کافی با نور آفتاب؛ فعالیت‌های بدنی منظم؛ انجام دادن اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های خاص مانند هپاتیت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *