پیشگیری از بیماری با مصرف ویتامین C

پیشگیری از بیماری با مصرف ویتامین C

اگر می خواهید در فص.ل سرد سال به خصوص پاییز دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا نشوید پیشنهاد می کنیم به مصرف ویتامین c  روی بیاورید. این ویتامین تاثیر زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد گذاشت.

با کاهش دمای هوا،‌ احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش پیدا می‌کند، و بر اساس بررسی‌های محققان در یکی از مطالعات Aging and Disease بهترین راه برای محافظت از سلامتی این است که انتخاب‌های غذایی درستی داشته باشید. در ادامه به غذاهایی اشاره می‌کنیم که حاوی مواد مغذی ضروری برای مقابله با بیماری و حفظ سلامتی هستند.

ویتامین A از مهم‌ترین مواد مغذی است که توانایی تنظیم کردن و پشتیبانی کردن از توسعه سالم سلول‌های ایمنی را دارد. جگر، سیب‌زمینی شیرین با پوست و هویج، منابع فوق‌العاده‌ای برای دریافت این ویتامین مهم هستند.ویتامین‌های خانواده B مواد مغذی خیلی مهمی هستند که در غذاهای کامل مثل غلات سبوس‌دار، کدو، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم‌پیچ، گوجه‌فرنگی، تن ماهی، سیر، بوقلمون و ماهی سالمون، وجود دارد. به نظر متخصصان، ویتامین‌های خانواده B همان‌طور که برای تولید انرژی ضروری هستند، اهمیت خاصی برای توانایی تحمل در برابر استرس و انعطاف‌پذیری دارند، که برای حفظ علمکرد درست سیستم ایمنی بدن حیاتی هستند.

همیشه این سۆال بین مردم و اکثر محققان وجود داشته که آیا ویتامین ث نقشی در پیشگیری یا درمان سرماخوردگی دارد یا خیر؟از حدود ۷۰ سال پیش تأثیر ویتامین C یا همان اسید اسکوربیک در پیشگیری و درمان سرماخوردگی، موضوع بررسی های متعددی بوده و بحث و جدل نیز در این خصوص زیاد بوده است.بسیاری از افراد با مشاهده اولین علایم سرماخوردگی شروع به مصرف مکمل های حاوی ویتامین ث می کنند. توصیه به مصرف ویتامین C در سرماخوردگی آنچنان متداول شده که در اغلب مکمل ها، داروهای غیرنسخه ای و موادغذایی مورد استفاده در مبتلایان، این ویتامین گنجانده شده است.

ویتامین C یکی از مواد مغذی مهم است که به گزارش National Library of Medicine، برای سلامتی لثه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند و توانایی بهبود بخشیدن زخم را بالا می‌برد. این ماده مغذی عملکرد و فعالیت سلول‌های سفید خون را بهبود می‌بخشد، سطح اینترفرون، واکنش‌های آنتی‌بادی، سطح آنتی‌بادی‌ها و ترشح هورمون تیموس را افزایش می‌دهد،

و در واقع از این طریق است که بر عملکردهای مختلف سیستم ایمنی بدن تاثیر مهمی می‌گذارد و دریافت آن را برای بدن ضروری می‌سازد. همه میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقداری ویتامین C هستند. به گزارش National Library of Medicine، میوه‌های خانواده مرکبات مثل پرتقال، گریپ‌فروت، فلفل دلمه‌های قرمز و سبز و کلم بروکسل، بهترین منابع ویتامین C هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *