چرا انجام آزمایش پاپ اسمیر برای زنان مهم است؟

چرا انجام آزمایش پاپ اسمیر برای زنان مهم است؟

تشخیص زودهنگام سرطان رحم با آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر ویژه خانم ها می باشد که از ترشحات دهانه رحمی خانم ها گرفته می شود بوسیله این آزمایشات تشخیص انواع عفونت ها و سرطان دهانه رحم امکان پذیر می باشد.

دهانه رحم، گذرگاه باریکی بین رحم (جایی که کودک در آن رشد می‌کند) و واژن (مجرای زایمان) است و سرطان دهانه رحم، یکی از بیماری‌هایی است که سلامتی زنان را تهدید می‌کند. با این‌حال، امروزه با وجود آزمایش پاپ اسمیر (Pap smears)، پیشگیری از سرطان دهانه رحم آسان شده است.

پاپ اسمیر، سلول‌های غیرطبیعی در دهانه رحم را پیدا می‌کند که می‌توانند قبل از تبدیل شدن به سلول‌های سرطانی، برداشته شوند. دلیل اصلی ابتلا به سرطان دهانه رحم، نوعی بیماری مقاربتی به‌نام پاپیلومای انسانی (HPV) است. پزشک در طول آزمایش پاپ اسمیر، بعضی از سلول‌های دهانه رحم را خراش می‌دهد

و آن‌ها را برای تحلیل دقیق به آزمایشگاه می‌فرستد. متخصصان می‌گویند که زنان باید اولین آزمایش پاپ اسمیر را در سن ۲۱ سالگی انجام دهند و این آزمایش را به فاصله هر سه سال، دوباره تکرار کنند. زنانی که ۳۰ سال به بالا هستند، می‌توانند

در کنار آزمایش پاپ اسمیر، حداقل هر پنج سال هم آزمایش HPV را انجام دهند. به نظر متخصصان، اگر کسی فعالیت جنسی زیادی دارد و در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار گرفته است، باید آزمایش لازم برای تشخیص بیماری کلامیدیا و سوزاک را هر سال انجام دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *