چرا بعضی از زنان قائدگی های دردناک دارند؟

چرا بعضی از زنان قائدگی های دردناک دارند؟

علت دردناک بودن قائدگی زنان

معمولا بعضی از قائدگی ها بسیاردردناک می باشند در مطلب زیر علت دردناک بودن بودن قائدگی ها را در مطلب زیر عنوان می کنیم. و راههای درمان این قائدگی ها را برایتان قرار داده ایم.

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در مجله médicale Human منتشر شده است، از میان هر ۳ زن یک نفر قاعدگی دردناکی را تجربه می‌کند. هر ماه یک سوم زنان از دردهای شدید در دوران خونریزی گله می‌کنند و ۴۴ درصد این زنان مبتلا به آندومتریوز هستند‌ با این حال کمتر زنی در مورد مشکلش با متخصص صحبت می‌کند.

محققان دانشگاه‌ اوتاه پس از زیر نظر گرفتن ۴۷۳ زن ۱۸ تا ۴۴ سال‌ که همگی دچار ناباروری یا نامنظمی دوره‌های قاعدگی و درد بودند متوجه شدند ۴۰ درصد این خانم‌ها مبتلا به آندومتریوز هستند‌ و ۳۰ درصد در دوره‌های ماهانه دچار دردهای شدید می‌شوند‌. محققان می‌گویند

از میان خانم‌هایی که مبتلا به آندومتریوز هستند، ۴۴ درصد دردهای ماهیانه شدید دارند‌ اما بعد از درمان معمولا تنها ۳ درصد می‌گویند که از دردها رها شده‌اند و ۶۰ درصد همچنان درد خواهند داشت. زنان مبتلا به آندومتریوز در حین رابطه زناشویی یز درد دارند‌.

مراجعه به پزشک برای تشخیص آندومتریوز اهمیت دارد زیرا گاه این مسئله می‌تواند باعث ناباروری شود. برای خانم‌هایی که آندومتریوز گسترده دارند معمولا جراحی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به رحم و تخمدانها آسیب بزند. مناسب‌ترین روش باروری برای این خانم‌ها لقاح مصنوعی است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *